Skip To Content
Az elektromos Opel Mokka erősebb, hatótávolsága még nagyobb

Az elektromos Opel Mokka erősebb, hatótávolsága még nagyobb

2022. december 14.
  • Erősebb, hatékonyabb és a hatótávja is megnőtt: villanymotorja 156 lóerős, új, 54 kWh kapacitású akkumulátorával pedig immár 406 emissziómentes kilométer megtételére képes (WLTP1)
  • Gyorstöltés: 80%-os töltöttség nagyjából 30 perc alatt, 100 kW-os egyenáramú töltővel
  • Az elektromos autózás élvezete Opel módra: három menetmód – Normal, Eco és Sport

Rüsselsheim. Az Opel Mokka-e, - amely a B-SUV kategória legnépszerűbb elektromos modellje volt Németországban, az októberi és novemberi értékesítési adatok alapján, - most még erősebb, még hatékonyabb és még vonzóbb lesz, mint korábban. Az “Arany kormánykerék” 2021-es győztese2 a jövőben nagyobb teljesítménnyel és nagyobb kapacitású akkumulátorral is kapható lesz. Az új, 54 kWh-s teleppel a megújuló elektromos  Mokka egyetlen feltöltéssel immár akár 406 km megtételére is képes, szemben az eddigi változat 338 km-ével (WLTP1).  Ez jelentős, 20%-os a hatótáv-növekedés. Ugyanakkor a hajtáslánc fogyasztása is 15.2 kWh/100 km-re csökkent (WLTP3). A nagyobb hatótávú elektromos  Mokkának azonban nem csak a hatásfoka kiváló, vezetési élménye az új, 156 lóerős és 260 Nm leadására képes hajtással - ez mozgatja az új elektromos Opel Astrát is   szintén kimagasló.

 

A Mokka egyedülálló elektromos modell a kompakt szabadidő-autók kategóriájában. Bemutatása óta sikeresen szerepel, sikerének titka pedig formáin kívül tökéletes mindennapi használhatóságában is rejlik. Az új akkuval és a szintén friss villanymotorral most nem csak erősebb, de hatékonyabb is lesz. Ez az Opel féle megalapozott zöld fejlődés, a 'Greenovation”. – Mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Az elektromos szabadidő-autók úttörője most még jobb lett

Mokka tökéletes példa arra, hogyan viszonyul az Opel az innovatív, előrelátó és érzelemdús mobilitáshoz: a stílusos SUV nem csak, hogy elsőként viselte magán a márka friss arculatát, az Opel Vizor-t, a teljesen digitális szerkezetű Pure Panel műszerfal is nála debütált. Mindezeken kívül a Mokka volt az Opel első modellje, amely már bemutatása pillanatától elérhető tisztán elektromos hajtáslánccal, a kiváló hatásfokú belső égésű erőforrások mellett. Így a vásárlók könnyen megtalálhatják az igényeikhez leginkább igazodó modellváltozatot. Úgy tűnik, ez a választás bizonyos piacokon már most az esetek többségében az elektromos modellváltozatra esik. Novemberben ugyanis, a német piacon nem kevesebb, mint a Mokka vásárlók 65%-a választotta az akkumulátoros-elektromos változatot, amely mostantól még vonzóbb alternatíva.

 

A korábbinál 20%-kal hosszabb, akár 406 km-es (WLTP1 szerinti) hatótávolsággal nem csak a városi autózás élvezetes, a hosszabb túrák sem jelentenek akadályt. Az energiát egy új, 54 kWh kapacitású, lítiumionos szerkezetű akkumulátorcsomag szolgáltatja; a fejlesztők különösen nagy figyelmet fordítottak a lehető leghatékonyabb helykihasználásra: a kiemelkedő hatótáv-értékek ellenére az akku példamutatóan kompakt méretű.

 

Mint valamennyi tisztán elektromos hajtású Opel esetében, a Mokka 54 kWh-s akkucsomagját is praktikusan a padlólemezbe építik be, így nem vesz el helyet sem az utas-, sem pedig a csomagtérből, ráadásul a súlypont alacsonyabbra kerülésével kiváló kanyarstabilitást és ezzel egy időben élvezetes és biztonságos vezethetőséget is biztosít. 156 lóerős teljesítményével és 260 Nm-es forgatónyomatéki csúcsával, - amely már az elindulás pillanatában a vezető rendelkezésére áll – az elektromos Mokka rugalmas viselkedésű, és kevesebb, mint 10 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Végsebességét elektronika korlátozza 150 km/h-ra.

 

Az elektromos Mokka nagyobb hatótávú ésteljesítményű változatában is a vezető háromféle menetmód közül választhat: Eco, Normal és Sport. Eco állásban a hajtáslánc a lehető legjobb hatásfokra és ezzel az elérhető legnagyobb hatótávolságra törekszik. Csúcstechnológiás regeneratív fékrendszerével az elektromos Mokka lassításkor energiát termel vissza az akkumulátorba; a villanymotor ilyenkor elektromos generátorként működik. Az erőátvitel választókarját B-állásba kapcsolva a visszatáplálás mértéke, és vele a motorfékes lassítás teljesítménye is megnő. Az új, 54 kWh-s akkucsomag 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel nagyjából fél óra alatt 80%-ra telíthető. A gyorstöltés funkció a megújuló elektromos Mokka valamennyi változatában az alapfelszereltség része. Az akkumulátor természetesen háromfázisú, váltóáramú hálózatról (és wallbox-ról) is feltölthető, a fedélzeti töltő csúcsteljesítménye 11 kW.

 

A hatékonyság és a kényelem az elektromos Mokka természetes jellemzője. Többféle fűtési rendszer és technológia - az alapáras hőszivattyútól a praktikus és az utastér előfűtésének távoli beállítására is alkalmas myOpel applikációig - garantálja az utastér kellemes hőmérsékletét a leghidegebb téli napokon is.

 

A megújult, az eddiginél erősebb és hosszabb hatótávolságú elektromos Mokka kiváló példa arra, hogy megmutassa milyen eltökélten halad az Opel a villamosítás felé. A márka palettáján már ma is 12 villamosított modell szerepel, a könnyű haszonjárművek kínálatát is beleértve. 2024-től a márka valamennyi modelljéből készül majd villamosított változat, 2028-tól pedig kizárólag tisztán elektromos modelleket kínál majd az Opel az európai piacokon.

[1] Nem végleges hatótávolság-adat a WLTP ciklus alapján (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). A valós hatótáv nagymértékben függ az útvonaltól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a hűtés használatától, illetve annak módjától, és az utastér előhűtésének illetve előfűtésének használatától.

 

[2] AUTO BILD 45/2021 és BILD am SONNTAG 46/2021, kategória: “A legjobb autó 25,000” euro alatt – a környezetvédelmi támogatást is beleértve”.

 

[3] Előzetes adatok a korábbi NEDC ciklust felváltó, valósághűbb értékeket szolgáltató WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) tesztciklus alapján. A fogyasztás, a CO2-kibocsátás és a hatótáv értékei nem csak a jármű műszaki jellemzőitől függenek, hanem jelentős részben a vezetési stílustól és a környezeti jellemzőktől is. A közölt fogyasztási és kibocsátási adatok nem reprezentálják egy-egy adott jármű jellemzőit, és kizárólag az összehasonlíthatóságot szolgálják.