WLTP Driving Fuel Consumption
Az autók üzemanyag-fogyasztásának méréséhez és annak ellenőrzéséhez, hogy megfelelnek-e a szigorú károsanyag-kibocsátási határértékeknek, az új autók szabványosított vizsgálati eljáráson esnek át. 2017. szeptember 1-én az EU-ban bevezetésre került az új, "világszerte összehangolt könnyű jármű vizsgálati eljárás" (Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicle Test Procedure, WLTP) új személyautók esetében. Ez az 1992 óta használatban lévő NEDC (New European Driving Cycle) rendszert váltotta le. Ezen az oldalon megtalálja a WLTP-re vonatkozó legfontosabb tényeket és azt, hogy miben különbözik az NEDC-től, valamint információkat az EURO 6d-TEMP normáról és arról, hogy ez miként viszonyul a valós körülmények közötti károsanyag-kibocsátási adatokhoz (Real Driving Emissions Procedure, RDE).
 
TOVÁBBI RÉSZLETEK

WLTP KONTRA NEDC.

WLTP NEDC
Indulási hőmérséklet 14°C 20-30°C
Ciklusidö 30 perc 20 perc
Állásidö aránya 13% 25%
Ciklushossz ca. 23 km
ca. 11 km
Sebesség Átlag: 46.6 km/h
Maximum: 131 km/h
Átlag: 34 km/h
Maximum: 121 km/h
Hajtástejlesitmény

Átlag: 7 kW

Maximum: 47 kW

Átlag: 4 kW
Maximum: 34 kW
Az opcionális felszerelés a légkondicionáló és a gördülési ellenállás hatása.
Az opcionális felszerlés tömegét, valamint az aerodinamikára és a gördülési ellenállásra gyakorolt hatását figyelembe veszik. Nincs légkondicionálás.
Az adatok csak a gördülési ellenállást veszik figyelembe.

WLTP: VALÓSÁGHŰBB FOGYASZTÁSI ADATOK.

Az új WLTP menetciklus a valós élethez sokkal közelebb álló helyzeteket vesz figyelembe, mint az NEDC norma. így Ön jobban fel tudja mérni a mindennapi fogyasztást.

017. szeptember 1-én vezették be a világszerte összehangolt könnyű jármű vizsgálati eljárást (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP) az új járműtípusokhoz. 12 hónappal később minden személyautóra kötelezővé vált, és leváltotta a korábban használt eljárást (New European Driving Cycle, NEDC). Bár ez még mindig egy laboratóriumi vizsgálat, a WLTP-t azzal a céllal vezették be, hogy a valós vezetési szokásokat jobban figyelembe vevő üzemanyag-fogyasztási adatokat nyújtson az ügyfeleknek, és jobb átláthatóságot teremtsen.

 

A WLTP által figyelembe vett körülmények:

 

  • Reálisabb menetdinamika és külső hőmérséklet
  • Nagyobb tesztelési táv
  • Nagyobb átlagos és maximális sebességek
  • Kevesebb megállás
  • Több fékezés és gyorsítás

 

A külön rendelhető felszereltség is hatással van a WLTP menetciklussal meghatározott értékekre.

 MI AZ A WLTP MENETCIKLUS?

WLTP MENETCIKLUS.

A WLTP menetciklus számos szakaszból áll, amelyek az egész világ autósainak mindennapi vezetési szokásain alapulnak. Az NEDC ciklussal összehasonlítva dinamikusabb, kevesebb a megállás, és hosszabb ideig alkalmaz magasabb sebességet, tükrözve a mai vezetési helyzeteket.

 

Egy bizonyos járműtípus minden motor+sebességváltó kombinációját tesztelik a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű járműfelszereltség mellett. Bár a WLTP bevezetése a hivatalos fogyasztási és CO2 kibocsátási értékek növekedését eredményezte, ezek az adatok már sokkal közelebb állnak a valóságban tapasztalt értékekhez.

 

Míg a jelenlegi NEDC "városban, városon kívül és vegyes" értékeket határoz meg egy elméleti vezetési profil alapján, a WLTP globális statisztikai felmérésből vett "valós" vezetési profilokat használ. A WLTP menetciklus négy különböző átlagsebességű részre oszlik: kis, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden rész különböző vezetési szakaszokat, megállásokat, gyorsítási és fékezési szakaszokat stb. tartalmaz, amelyek mindennapi vezetési profilokat testesítenek meg. Minden motor/sebességváltó kombinációt tesztelnek a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű felszereltséggel is.

 

Az Astrával kezdve az Opel minden egyes modellt tesztelni fog. A nyilvánosságra hozott értékek az egyes motor/sebességváltó kombinációkhoz tartozó legkisebb és legnagyobb fogyasztást határozzák meg. Ez jó támpontot ad minden modell várható napi fogyasztásához.

 

Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal, tesztpályán határozzák meg.

 

RÉSZLETEK MUTASSON KEVESEBBET
  • WLTP MENETCIKLUS.

    A WLTP menetciklus számos szakaszból áll, amelyek az egész világ autósainak mindennapi vezetési szokásain alapulnak. Az NEDC ciklussal összehasonlítva dinamikusabb, kevesebb a megállás, és hosszabb ideig alkalmaz magasabb sebességet, tükrözve a mai vezetési helyzeteket.

     

    Egy bizonyos járműtípus minden motor+sebességváltó kombinációját tesztelik a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű járműfelszereltség mellett. Bár a WLTP bevezetése a hivatalos fogyasztási és CO2 kibocsátási értékek növekedését eredményezte, ezek az adatok már sokkal közelebb állnak a valóságban tapasztalt értékekhez.

     

    Míg a jelenlegi NEDC "városban, városon kívül és vegyes" értékeket határoz meg egy elméleti vezetési profil alapján, a WLTP globális statisztikai felmérésből vett "valós" vezetési profilokat használ. A WLTP menetciklus négy különböző átlagsebességű részre oszlik: kis, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden rész különböző vezetési szakaszokat, megállásokat, gyorsítási és fékezési szakaszokat stb. tartalmaz, amelyek mindennapi vezetési profilokat testesítenek meg. Minden motor/sebességváltó kombinációt tesztelnek a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű felszereltséggel is.

     

    Az Astrával kezdve az Opel minden egyes modellt tesztelni fog. A nyilvánosságra hozott értékek az egyes motor/sebességváltó kombinációkhoz tartozó legkisebb és legnagyobb fogyasztást határozzák meg. Ez jó támpontot ad minden modell várható napi fogyasztásához.

     

    Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal, tesztpályán határozzák meg.

     

EURO 6 ÉS RDE.

DIFFERENT PROCESSES OF TESTING PROCEDURE
WLTP RDE
Hőmérséklet 14°C - 23°C
3°C - 30°C
mérsékelt vizsgálati körülmények

Súly
Üres jármű
+ vezetö + 15% rakomány

Akár 90 százalékkal több rakomány
Időtartam
30 perc
90 - 120 perc
Útvonalak Meghatározott ciklus
Bármilyen útvonal (város, országút, autóplaya) a meghatározott vizsgálati körülmények keretei között

A VALÓSÁGOT TÜKRÖZŐ TESZTEK.

Az Euro 6d-TEMP új károsanyag-kibocsátási norma értelmében a járműveknek szigorúbb vizsgálati körülmények között kell bizonyítaniuk károsanyag-kibocsátási értékeiket. Ez azt jelenti, hogy a nitrogén-oxid (NOx) és a részecske-kibocsátási határértékeknek nem csak az új WLTP laboratóriumi feltételek között kell megfelelnie, hanem egy mindennapi körülményeket tükröző vizsgálaton is.

 

Ezért az RDE vizsgálati eljárás (Real Driving Emissions, valós körülmények közötti károsanyag-kibocsátás) nem igényel állandó menetciklust: a távolság, a gyorsulás, a külső hőmérséklet, a szélviszonyok és a forgalmi viszonyok szabadon megválaszthatók adott statisztikai határértékeken belül.