WLTP kontra NEDC
WLTP | NEDC | |
---|---|---|
Indulási hőmérséklet | 14°C | 20-30°C |
Ciklusidő | 30 perc | 20 perc |
Állásidő aránya | 13% | 25% |
Ciklushossz |
ca. 23 km |
ca. 11 km |
Sebesség |
Átlag: 46.6 km/h Maximum: 131 km/h |
Átlag: 34 km/h Maximum: 121 km/h |
Hajtástejlesitmény |
Átlag: 7 kW Maximum: 47 kW |
Átlag: 4 kW Maximum: 34 kW |
Az opcionális felszerelés a légkondicionáló és a gördülési ellenállás hatása. |
Az opcionális felszerlés tömegét, valamint az aerodinamikára és a gördülési ellenállásra gyakorolt hatását figyelembe veszik. Nincs légkondicionálás. |
Az adatok csak a gördülési ellenállást veszik figyelembe. |
WLTP: Valósághűbb fogyasztási adatok
Az új WLTP menetciklus a valós élethez sokkal közelebb álló helyzeteket vesz figyelembe, mint az NEDC norma. így Ön jobban fel tudja mérni a mindennapi fogyasztást.
2017. szeptember 1-én vezették be a világszerte összehangolt könnyű jármű vizsgálati eljárást (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP) az új járműtípusokhoz. 12 hónappal később minden személyautóra kötelezővé vált, és leváltotta a korábban használt eljárást (New European Driving Cycle, NEDC). Bár ez még mindig egy laboratóriumi vizsgálat, a WLTP-t azzal a céllal vezették be, hogy a valós vezetési szokásokat jobban figyelembe vevő üzemanyag-fogyasztási adatokat nyújtson az ügyfeleknek, és jobb átláthatóságot teremtsen.
A WLTP által figyelembe vett körülmények:
- Reálisabb menetdinamika és külső hőmérséklet
- Nagyobb tesztelési táv
- Magasabb átlag- és végsebesség
- Kevesebb megállás
- Több fékezés és gyorsítás
A külön rendelhető felszereltség is hatással van a WLTP menetciklussal meghatározott értékekre.
Mi az a WLTP menetciklus?
WLTP menetciklus
A WLTP menetciklus számos szakaszból áll, amelyek az egész világ autósainak mindennapi vezetési szokásain alapulnak. Az NEDC ciklussal összehasonlítva dinamikusabb, kevesebb a megállás, és hosszabb ideig alkalmaz magasabb sebességet, tükrözve a mai vezetési helyzeteket.
Egy bizonyos járműtípus minden motor és sebességváltó kombinációját tesztelik a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű járműfelszereltség mellett. Bár a WLTP bevezetése a hivatalos fogyasztási és CO2 kibocsátási értékek növekedését eredményezte, ezek az adatok már sokkal közelebb állnak a valóságban tapasztalt értékekhez.
Míg a jelenlegi NEDC "városban, városon kívül és vegyes" értékeket határoz meg egy elméleti vezetési profil alapján, a WLTP globális statisztikai felmérésből vett "valós" vezetési profilokat használ. A WLTP menetciklus négy különböző átlagsebességű részre oszlik: kis, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden rész különböző vezetési szakaszokat, megállásokat, gyorsítási és fékezési szakaszokat tartalmaz, amelyek mindennapi vezetési profilokat testesítenek meg. Minden motor és sebességváltó kombinációt tesztelnek a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű felszereltséggel is.
Az Astrával kezdve az Opel minden egyes modellt tesztelni fog. A nyilvánosságra hozott értékek az egyes motor és sebességváltó kombinációkhoz tartozó legkisebb és legnagyobb fogyasztást határozzák meg. Ez jó támpontot ad minden modell várható napi fogyasztásához.
Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal, tesztpályán határozzák meg.
Részletek Mutasson Kevesebbet
-
WLTP menetciklus
WLTP menetciklus
A WLTP menetciklus számos szakaszból áll, amelyek az egész világ autósainak mindennapi vezetési szokásain alapulnak. Az NEDC ciklussal összehasonlítva dinamikusabb, kevesebb a megállás, és hosszabb ideig alkalmaz magasabb sebességet, tükrözve a mai vezetési helyzeteket.
Egy bizonyos járműtípus minden motor és sebességváltó kombinációját tesztelik a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű járműfelszereltség mellett. Bár a WLTP bevezetése a hivatalos fogyasztási és CO2 kibocsátási értékek növekedését eredményezte, ezek az adatok már sokkal közelebb állnak a valóságban tapasztalt értékekhez.
Míg a jelenlegi NEDC "városban, városon kívül és vegyes" értékeket határoz meg egy elméleti vezetési profil alapján, a WLTP globális statisztikai felmérésből vett "valós" vezetési profilokat használ. A WLTP menetciklus négy különböző átlagsebességű részre oszlik: kis, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden rész különböző vezetési szakaszokat, megállásokat, gyorsítási és fékezési szakaszokat tartalmaz, amelyek mindennapi vezetési profilokat testesítenek meg. Minden motor és sebességváltó kombinációt tesztelnek a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű felszereltséggel is.
Az Astrával kezdve az Opel minden egyes modellt tesztelni fog. A nyilvánosságra hozott értékek az egyes motor és sebességváltó kombinációkhoz tartozó legkisebb és legnagyobb fogyasztást határozzák meg. Ez jó támpontot ad minden modell várható napi fogyasztásához.
Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal, tesztpályán határozzák meg.
Euro 6 és RDE
DIFFERENT PROCESSES OF TESTING PROCEDURE |
WLTP | RDE |
---|---|---|
Hőmérséklet |
14°C - 23°C |
3°C - 30°C mérsékelt vizsgálati körülmények |
Súly |
Üres jármű + vezetö + 15% rakomány |
Akár 90 százalékkal több rakomány |
Időtartam |
30 perc |
90 - 120 perc |
Útvonalak |
Meghatározott ciklus |
Bármilyen útvonal (város, országút, autóplaya) a meghatározott vizsgálati körülmények keretei között |
A valóságot tükröző tesztek
Az Euro 6d-TEMP új károsanyag-kibocsátási norma értelmében a járműveknek szigorúbb vizsgálati körülmények között kell bizonyítaniuk károsanyag-kibocsátási értékeiket. Ez azt jelenti, hogy a nitrogén-oxid (NOx) és a részecske-kibocsátási határértékeknek nem csak az új WLTP laboratóriumi feltételek között kell megfelelnie, hanem egy mindennapi körülményeket tükröző vizsgálaton is.
Ezért az RDE vizsgálati eljárás (Real Driving Emissions, valós körülmények közötti károsanyag-kibocsátás) nem igényel állandó menetciklust: a távolság, a gyorsulás, a külső hőmérséklet, a szélviszonyok és a forgalmi viszonyok szabadon megválaszthatók adott statisztikai határértékeken belül.