Skip To Content

Press Kit: Opel Astra

2022. február 14.
  • Az Astra mostantól plug-in hibrid hajtással is elérhető, 2023-ban pedig megjelenik a tisztán elektromos modellváltozat is, Astra-e néven
  • Határozott és tiszta vonalak Opel Vizorral, és rendelhető kéttónusú fényezéssel
  • Teljesen digitális Pure Panel műszerfal, nagyméretű képernyőkkel és intuitív kezelőszervekkel
  • A legújabb IntelliLux LED® Pixel fényszórók összesen 168 LED szegmenssel
  • Számos vezetői asszisztens rendszer a tökéletes biztonságért és a kényelemért
  • Ergonomikus, AGR minősítésű ülések, választhatóan bőr és Alcantara kárpitozással is
  • Az új Astrát az Opel németországi főhadiszállásán tervezték, fejlesztették, és ott is gyártják
  • A nagyon jól felszerelt sportos ötajtós változat már rendelhető, induló ára 7.390.000 forint

Rüsselsheim. Az új Astra megérkezett. Az Opel bemutatja a kompakt kategóriás sikermodell alapjaiban új, hatodik generációját. Az újdonság látványos formákkal érkezik, kívül az Opel Vizorral, belül a teljesen digitális Pure Panel-lel, és olyan csúcsszínvonalú technológiákkal, mint az adaptív IntelliLux LED® Pixel fényszórók legújabb változata. Az új Astrával a német márka új fejezetet nyit a modell 30 éves sikertörténetében: a rüsselsheimi kompakt története során most először villamosított hajtással is elérhető. Az Opel plug-in hibridként kétféle teljesítményváltozatban kínálja az új Astrát. Egy évvel az új sorozat bemutatója után az Astra tisztán akkumulátoros-elektromos hajtású Astra-e változatban is piacra lép. A villamosított hajtásláncok mellett az új modell magas hatásfokú benzin-, és dízelmotorokkal is elérhető lesz, alacsony belső ellenállású hatfokozatú kézi sebességváltóval, és nyolcfokozatú automatával.

Az új Astra hajtáslánc választékában mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelőt, hiszen az Opel palettáján először az Astra kínál majd tisztán elektromos hajtást, plug-in hibridet és belső égésű erőforrásokat egyaránt. A teljesítménypaletta 81 kW-tól (110 LE) egészen 165 kW-os (225 LE) rendszerteljesítményig (WLTP1 szerinti vegyes fogyasztás: 5.8-1.0 l/100 km, CO2 kibocsátás 131-22 g/km) azaz a vezetés élvezete garantált. Az Opel a vezetés élményét kiemelkedő hatékonysággal és környezettudatossággal kombinálja kompakt kategóriás sikermodelljének legújabb generációjában.

 

Az árak is vonzók: a sportos ötajtós indulóára 22,465 euró (valamennyi feltüntetett ár a német piacra érvényes, és az áfát is tartalmazza) így egyetlen centtel sem drágább elődje belépő változatánál. Számos kifinomult asszisztens, köztük az ütközésfigyelmeztetés automatikus vészfék funkcióval, a gyalogosfelismerő rendszer, a sávtartó, a táblafelismerő és a fáradtságriasztás is alapfelszerelés valamennyi modellváltozatban. A dinamikus menetteljesítmények kulcsa a 81 kW/110 LE teljesítményű 1.2 literes, közvetlen befecskendezéses háromhengeres turbós benzinmotor, amely hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltón keresztül hajt (WLTP1 vegyes fogyasztás: 5.5-5.4 l/100 km, 126-123 g/km CO2 kibocsátás).

 

Az elektromos hajtás kedvelőinek az Astra hibrid hajtáslánccal is elérhető, listaára Németországban 35,800 euró, amely az ottani környezetvédelmi támogatásokkal együtt 28,622.50 euróra csökken. E változat kombinált rendszerteljesítménye 133 kW/180 LE, forgatónyomatéki maximuma pedig 360 Nm (WLTP1 vegyes fogyasztás: 1.1  l/100 km, CO2 kibocsátás 26-24 g/km). Tisztán elektromos üzemmódban ez a modellváltozat akár 60, teljesen emissziómentes km megtételére is képes (WLTP2). A csúcsmodellhez csúcsszínvonalú hibrid hajtáslánc is jár, az év során később megjelenő 165 kW/225 LE összteljesítményű hibrid kivitel vegyesüzemi fogyasztása (WLTP1) 1.4-1.1 l/100 km, COkibocsátása pedig 31-24 g/km (nem végleges adatok).

Opel Vizor IntelliLux LED® Pixel világítással: látvány, és csúcstechnológiák

Az új Opel Astra a márka formai állásfoglalása. Dinamikusabb, mint valaha, tiszta, feszes felületekkel, felesleges formaelemek nélkül, az Opel új márkaarcával, az Opel Vizorral. Első pillantásra egyértelmű, hogy ez az Astra egy új korszak meghatározó új modellje.

 

2015-ben bemutatott elődjéhez hasonlóan az új sorozat számos, korábban csak a drágább modellekre jellemző újdonságot is hoz a kompakt kategóriába. Az Astra nappallá tudja változtatni az éjszakát: az adaptív IntelliLux LED® Pixel fényszórók egyenesen az Opel zászlóshajójából az Insigniából érkeztek, és összesen 168 LED szegmenssel világítanak. Ez a megoldás utat mutat nem csak a kompakt méretosztályban, de a középkategóriában is.

 

Az utastér változása időugrásszerű az Astra új generációjában. Az új, és teljesen digitális Pure Panel vezetőtérrel az analóg műszerfal immár a múlté: új, modern grafikájú, letisztult és intuitívan kezelhető ember-gép interfész (HMI) váltotta le. Az új Astra fedélzeti rendszerei a nagyméretű érintőképernyőkön keresztül gyorsan és intuitívan kezelhetők, olyan egyszerűen akár egy okostelefon. Az Opel tervezői és mérnökgárdája különös figyelmet fordítottak arra, hogy a vezetőhöz az összes fontos információ a nélkül jusson el, hogy túlterhelnék őt felesleges adatokkal vagy funkciókkal. Mindemellett a legfontosabb funkciók (mint például a fűtés-szellőzés) változatlanul fizikai gombokkal és kapcsolókkal működtethetők.

 

Az új kompakt modell tipikusan opeles jellemzője a kiváló üléskomfort. Az első ülések házon belüli fejlesztésűek és AGR (Egészséges Hát Munkacsoport) minősítésűek, példaértékű ergonómiájukkal kiemelkedően kényelmesek, különösen a hosszú utakon. A vezető munkáját csúcstechnológiás asszisztens rendszerek segítik a head-up kijelzőtől a félautomata sávváltást is kínáló sávközéptartó rendszerig.Utóbbi az autó valamennyi kamerájának és érzékelőjének munkáját összehangolva képviseli az Opel vezetéstámogató rendszereinek következő generációját, a 360 fokos kamerát is beleértve.

Dinamikus és pontos irányíthatóság, “autópálya kompatibilis” fékrendszer és stabilitás

Az új Astra 4,374 mm hosszú, 1,860 mm széles, és mindössze 4.0 mm-rel hosszabb elődjénél. A tengelytáv viszont 13 millimétert nyúlt, így 2,675 mm-es. Izmos, határozott kiállása ellenére az új Astra állítható padlómagasságú csomagtartója ledöntött hátsó ülésekkel akár 1,339 liternyi teret is kínálhat (Astra Hybrid).

 

Az új Astra a különösen flexibilisen alakítható és többféle hajtásmód befogadására is alkalmas EMP2 padlólemez harmadik generációjára épül, úgy, hogy az Opel DNS-e már a fejlesztés legelején is jelen volt a folyamatokban. Mindez azt jelenti, hogy az új modell vezethetőségét és menetdinamikai jellemzőit a lehető legnagyobb gonddal tervezték meg, így az újdonság – akárcsak a többi Opel – eleve “autópálya kompatibilisnek” született. Más szavakkal: a nagysebességű menetjellemzők tökéletessége a fejlesztés egyik első számú célja volt.

 

A kormányzás, és a felfüggesztés oldalerőkkel szembeni merevségét – McPherson futómű dolgozik elöl, és csatolt lengőkaros a felfüggesztés hátul – eleve úgy állították be, hogy a szerkezet hossztengely menti csavarodási ellenállása a lehető legnagyobb legyen. Az új modell fékteljesítménye magas, viselkedése ívmenetben éppúgy stabil, mint egyenesben. Az új Astra torziós merevsége 14 százalékkel magasabb elődjénél.

 

Az új Opel Astra januártól megrendelhető, az első vásárlók 2022 tavaszán vehetik át autóikat. A kupés vonalú, sportos ötajtós karosszériaváltozat jelenik meg először, de hamarosan az elegáns Astra Sports Tourer kombi is bemutatkozik. Egy évvel az új generáció bemutatkozása után, 2023-ban, az akkumulátoros-elektromos hajtású Astra-e is csatlakozik a palettához. Az új Astrát az Opel főhadiszállásán, a németországi Rüsselsheim városában tervezték, fejlesztették, és ott is készül – made in Germany.

1A fogyasztás és a CO2-kibocsátás értékeit a WLTP 2018. szeptember 1. óta érvényes tesztciklusa alapján határozták meg (EU 2017/948). 2018. szeptember elsejétől az új járművek típusengedélyezése már a WLTP szabvány előírásainak megfelelően történik, az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás még pontosabb és valósághűbb meghatározása érdekében. A WLTP tesztciklus leváltotta a korábbi NEDC tesztprotokollt. A valósághűbb vizsgálati körülményeknek köszönhetően a WLTP alapján mért fogyasztási és emissziós értékek sok esetben magasabbak a korábbi NEDC értékeknél. Az értékeket a járművek kialakítása, felszereltsége és abroncsainak jellemzői is befolyásolják.

 

2 A tisztán elektromos hajtással megtehető távolság (vegyes üzem) értéke a WLTP mérési ciklusa alapján 59-60 km, városi üzemben a tisztán elektromos hatótáv (EAER City) a WLTP szerint 70-78 km Az értékek meghatározása a WLTP előírásainak megfelelően (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151) történt. A hatótáv valós értéke jelentősen függ a használati körülményektől, a vezetési stílustól, az útvonaltól, a hőmérséklettől, a légkondicionáló és a szellőzőrendszer használatától valamint a motor és a hajtáslánc hőmérsékletétől.