Skip To Content
2026-os rally sorozat: a Mokka GSE Rally autó az ADAC Opel GSE Rally kupában
2026-os rally sorozat: a Mokka GSE Rally autó az ADAC Opel GSE Rally kupában
2025. november 19.
  • Új név: az elektromos rali-sorozat hivatalos elnevezése mostantól ADAC Opel GSE Rally Cup
  • Új autó: az Opel Mokka GSE Rally váltja le a Corsa Rally Electric-et
  • Változatlan szabályok, kétszeres teljesítmény: az Opel Mokka GSE Rally teljesítménye 207 kW (281 LE), nyomatéki csúcsa pedig 345 Nm
  • Az Opel támogatja a jövő tehetségeit: a kupasorozat immár hagyományosan a fiatal versenyzők ugródeszkájának számít a rali-sportban

Rüsselsheim. Jó hír az autóversenyzés rajongóinak és a fiatal rali-tehetségeknek egyaránt: az Opel és az ADAC fontos változásokat jelentett be a 2026-os rally szezonra. A világ első, tisztán elektromos rali-márkakupájának neve mostantól ADAC Opel GSE Rally Cup. A résztvevők nem a korábbi Opel Corsa Rally Electric versenyautókkal állnak rajthoz, helyettük új, az FIA friss, eRally5 szabályrendszeréhez igazodó - még fejlesztés alatt álló - 281 LE-s Opel Mokka GSE Rally volánja mögött mérik össze erejüket és tudásukat a futamokon.

 

"Az ADAC Opel Electric Rally Cup létrehozásával az Opel és az ADAC megalkotta a világ első, tisztán elektromos rali-márkakupáját. A sorozat elmúlt öt évének sikere ékesen bizonyította, hogy a fenntartható motorsport jól működik és izgalmas. Az Opel Corsa igazolta, hogy elektromos hajtáslánca tökéletesen megbízható és kiválóan teljesít versenykörülmények között. Az Opel GSE stratégiájához illően ez a sorozat kiváló ugródeszkát kínált a jövő rali-tehetségeinek, amint azt már a versenyzők számos, magasabb osztályban elért eredménye is bizonyítja. Örömmel folytatjuk ezt a sikeres történetet számos tehetséges fiatal pilótával és az új Mokka GSE Rally versenyautóval, amivel a 2026-os szezon különösen izgalmasnak ígérkezik” - mondta Rebecca Reinermann, az Opel és a Vauxhall marketingért felelős alelnöke.

 

Az ADAC sportért felelős alelnöke, Dr. Gerd Ennser szerint: “az ADAC Opel Electric Rally Cup kiváló példa arra, hogyan működhet sikeresen együtt az elektromos rali-versenyzés és a tehetségkutatás. Az ADAC a fenntarthatóság követe a motorsportban is, az Opellel való együttműködés folytatása az elektromos rali-versenyzés iránti elkötelezettségünk biztos jele. Márkakupánk a jövő európai versenyző klasszisainak inkubátora: máris számos nemzeti és nemzetközi szinten sikeres versenyző került ki innen.”

Erő, teljesítmény és izgalom: az Opel Mokka GSE Rally

A versenyzők és a csapatok már alig várják, hogy megismerkedhessenek a még fejlesztés alatt álló új Mokka GSE Rally-val, az első, már az FIA új, eRally5 szabályozása alapján készült versenyautóval. Az új modell 207 kW-os (281 LE-s) teljesítménye több mint kétszerese az Opel Corsa Rally Electric (100 kW/136 LE) versenygépekének. Az újdonság, 345 Nm-es forgatónyomatéki csúcsával, és kifinomult motorsport technikájával a Rally4-es autókhoz hasonló élményeket ígér. A többtárcsás, növelt belső súrlódású differenciálmű és a verseny-erőátvitel, a megerősített féltengelyekkel és kerékagyakkal együtt a nagy teljesítmény záloga. A futómű könnyűszerkezetes, a finoman beállított rali lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja, a megerősített első felfüggesztés McPherson szerkezetű és a hátsó futóműben is újak a rugók. A Corsa Rally Electric-kel megszerzett tapasztalatok alapján az elektromos hajtást és az akkumulátor teljesítmény-leadását szabályozó szoftvert is kifejezetten a lehető legmagasabb hatásfokra és a versenykörülményekre hangolták. Az akkumulátor a sorozatgyártású modelleké, kapacitása 54 kWh.

 

"Úttörő motorsport kezdeményezésünk elindulása óta az Opel Corsa Rally Electric bebizonyította tartósságát és azt is, hogy szélsőséges versenykörülmények között is magabiztosan, megbízhatóan teljesít. Most szintet lépünk: a Semwede ralin élesben is kipróbálhatjuk majd, mit tud az új Mokka GSE Rally. Rajongóink lelkesedése egyértelmű jelzés arra, hogy jó irányba haladunk GSE modelljeinkkel és egyértelműen bizonyítja azt is, hogy jó döntés volt a Mokka GSE sorozatgyártásba vitele." - mondta Marcus Lott alelnök, a Stellantis közép-európai fejlesztési központjának vezetője.

 

A nagy teljesítményhez magas szintű biztonság is társul. Az Opel Corsa Rally Electric-hez hasonlóan a Mokka GSE Rally-ban is az FIA által hitelesített bukókeret, rali-ülések, hatpontos biztonsági övek, az akkut védő keret és kiegészítő padlóvédelem fokozza a biztonságot. A 400 V-os hálózatot a már bevált Master Alarm jelzőrendszer felügyeli, zárlat esetén fény- és hangjelzéssel figyelmeztet. Hirtelen lassulás (például ütközés) esetén a kifinomult érzékelő-rendszer mindössze néhány tizedmásodperc alatt leállítja a teljes nagyfeszültségű részt. A Mokka GSE Rally-t különleges, elektromosan szigetelő anyagot használó oltórendszerrel is felszerelték.

Az elektromos autóversenyzés és a jövő tehetségei: az Opel támogatja a jövő rali-csillagait

"Az ADAC és az Opel együttműködése a jövő tehetségeinek kutatása szempontjából is fontos és sikeres. Támogatjuk a feltörekvő fiatal versenyzőket: a 2013-as szezon óta összesen már 22 ország 224 pilótája tette meg első lépéseit a profi rali-sportban a két cég segítségével. A legjobbak az ADAC Opel Rally Junior Team tagjaiként keltettek komoly feltűnést európai szinten is. Örülök, hogy a közös munka folytatódik, és izgatottan várom a 2026-os szezont a Mokka GSE Rally-val,” Mondta Jörg Schrott, az Opel Motorsport vezetője. Hozzátette:“ A Corsa Rally Electric technikai fejlettsége önmagáért beszél. Sorozatgyártás-közeli hajtásláncéval az Opel megbízhatóságának és minőségének szimbóluma. Ezzel a sorozattal bebizonyítottuk, hogy az elektromos autózás nem csak a mindennapokban, de a versenypályákon is megállja a helyét, és alig várom a 2026-os szezont az új Mokka GSE Rally-val."