Skip To Content

Az új Opel Astra Electric: a kompakt bestseller teljesen elektromosra vált

 
  • Bemutató: a modell történetében most először, az Astra legújabb generációja tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető
  • Úttörő: az Astra Sports Tourer Electric a német autógyártás első akkumulátoros-elektromos kombija
  • Csúcsteljesítmény: 270 Nm nyomaték, akár 416 km-es hatótávolság (WLTP1), és 170 km/h-s végsebesség
  • Teljes villamosítás: az akkumulátoros-elektromos modellváltozat kiszélesíti az Astra hajtáslánc-választékát
  • Felvillanyozó menetteljesítmények: kiváló úttartás, és a lokálisan teljesen emissziómentes vezetés élménye

Rüsselsheim. Az Opel új fejezetet nyit az új Astrával: a Rüsselsheim-i márka ma bemutatta az új Opel Astra Electric első fotóit. Az Opel első sorozatgyártású, tisztán elektromos Astrája az “Arany Kormánykerék 2022”[2] fődíjasának legújabb modellváltozata. Ez azonban nem minden: a tisztán elektromos ötajtós változattal egy időben az új Opel Astra Sports Tourer Electric is piacra lép, így az Opel a német gyártók közül elsőként kínál akkumulátoros-elektromos hajtású kombit.

 

“Az Astra Electric és az Astra Sports Tourer Electric valódi úttörő: az ötajtós és a kombi elektromos változatának megjelenésével vásárlóink mindennapi használatra alkalmas, kényelmes és lokálisan emissziómentes autókba ülhetnek, olyanokba, amelyeknek a vezetése is élmény. az Opelnél pontosan ezt értjük a mobilitás zöld megújulása, azaz 'Greenovation' alatt.” - mondta Florian Huettl az Opel vezérigazgatója. “Ugyanakkor folytatjuk elektromos átalakulásunkat, márkánk teljesen elektromossá válásának folyamatában, Európában az új Opel Astra Electric rendkívül fontos mérföldkő.”

 

Az új modellek megjelenésével az Astra-vásárlók valamennyi Opelénél gazdagabb hajtáslánc-kínálatból választhatnak. A magas hatásfokú belsőégésű erőforrások mellett az Astra és az Astra Sports Tourer már villamosított plug-in hibrid hajtással is elérhető, sőt, a sorozat csúcsmodellje, az Astra GSe szintén ilyen meghajtással készül. A sor hamarosan a 2023 tavaszától megrendelhető Astra Electric-kel bővül.

A vezetés felelősségteljes élvezete: érzelemdús, jól használható és lokálisan emissziómentes

Az új Opel Astra Electric és Opel Astra Sports Tourer Electric felvillanyozza a vásárlókat, a többi Astra modellváltozathoz hasonlóan nem csak feltűnő és letisztult formákkal, hanem felelősségteljes teljesítménnyel is hatva rájuk. Az új Astra Electric maga az emissziómentes vezetési élmény. A villanymotor 156 LE-s, fogatónyomatéki csúcsa 270 Nm. Az elektromos hajtás jellemzőiből adódóan ráadásul mindkét érték már azonnal az elindulás után a vezető rendelkezésére áll, így a gyorsulás lélegzetelállító. A legtöbb elektromos autó végsebességét 150 vagy 160 km/h-ra korlátozzák a gyártók, az új Astra Electric csúcsa azonban 170 km/h. A vezető, igényei szerint három menetmód (Eco, Normal és Sport) közül választhat.

 

A hajtáslánc lítiumionos szerkezetű akkumulátorának kapacitása 54 kWh, a 102 cella 17 akkumodult alkotva garantálja az Astra Electric akár 416 km-es hatótávolságát (WLTP1). A fejlesztőgárda különös figyelmet fordított a helykihasználásra, így a kimagasló hatótávértéket kompakt akkumérettel sikerült elérniük. Az új Astra Electric fogyasztása

mindössze 12.7 kWh/100 km, (14.9 kWh az WLTP3 szabvány szerint)így a hosszabb utakon is kiválóan helytáll, ötajtós és Sports Tourer változatában egyaránt. A töltési folyamat szintén gyors, hiszen 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel az akkumulátor mindössze nagyjából 30 perc alatt 80%-ra telíthető. Mindkét modellhez alapáron jár az otthoni “wall box”-szal használható 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő.

 

Az akkumulátort a padlólemezbe integrálták, így nem vesz el helyet sem az utas- sem pedig a csomagtérből. Az Astra Sports Tourer Electric csomagtere ezzel még a hátsó üléstámlák előre döntése nélkül is 516 literes. Támladöntéssel 1,553 liter a csúcsérték. Az akkumulátor alacsony beépítése jótékonyan hat az Astra Electric és az Astra Sports Tourer Electric menetstabilitására, ami tipikus Opel jellemvonás.

Kívül-belül: az elektromos mobilitás intenzív élménye az Astra Electric-kel

Az utastérben is a vezetés élménye a meghatározó: az ergonomikus Active Sport ülések – amelyek Alcantara borítással is megrendelhetők – az Opelre jellemző magas szintű kényelmet kínálják. Az első helyek AGR (Egészséges Hát Munkacsoport) minősítésűek, kiváló oldaltartással és sokféle kézi, vagy elektromos állítási lehetőséggel. Így a vezető még inkább az autó részének érezheti magát, és még teljesebben átélheti a vezetés igazi élményét.

 

A teljesen digitális szerkezetű Pure Panel műszerfal két nagyméretű, 10 colos fekvő formátumú kijelzőjével modern vezetési környezetet teremt. A legújabb generációs ember-gép interfész minden fontos menetjellemzőről, közük az akkumulátor töltöttségéről és az aktuális hatótávolságról is tájékoztatja a vezetőt, miközben a legfontosabb funkciók (mint például a szellőzés) egyetlen gombnyomással működtethetők. Az E-HUD head-up kijelző és a természetes hangfelismerő rendszer használatával a vezető mindig a forgalomra koncentrálhat. Számos asszisztens rendszer az Intelli-Drive 2.0 részét képezi, – az automatikus vészféktől az aktív sávtartón át a fáradtságjelzőn keresztül egészen a hátsó keresztirányú forgalomfigyelőig vagy a félautomata sávváltásig – a cél a biztonság fokozása. Szintén fontos biztonsági felszerelés a kategóriaelső Intelli-Lux LED® Pixel fényszóró, amely összesen 168 LED szegmenssel világít.

 

Az új Astra Electric hatása már első pillantásra is dinamikus és közvetlen. Feltűnő és letisztult formáinak fontos eleme a valamennyi változatban extrasportos első lökhárítóval kiegészített Opel Vizor orrkialakítás. A szintén az alapfelszereléshez tartozó 18 colos könnyűfém keréktárcsák szálcsiszolt kivitelben és teljesen fekete színben is elérhetők. Az Opel Astra Electric üzenete világos: a márka új fejezetet nyit, ami érzelemdús, felvillanyozó és most először teljesen elektromos.

[1] Nem végleges hatótávolság-adat a WLTP ciklus alapján (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). A valós hatótáv nagymértékben függ az útvonaltól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a hűtés használatától, illetve annak módjától, és az utastér előhűtésének illetve előfűtésének használatától.

 

[2] AUTO BILD 45/2022-es szám BILD am SONNTAG 46/2022-es szám, kategória: “A legjobb autó 50,000 euró alatt”.