Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít
2023. november 22.
- Erős: új villanymotor 200 kW/270 LE teljesítménnyel és 400 Nm forgatónyomatékkal
- Tele energiával: új, 110 kWh kapacitású akkumulátor, 420 km-es hatótáv (WLTP1), 150 kW-os gyorstöltés
- Fejlett: új vezetői asszisztensrendszerek, 2-es színtű önvezetési képesség
- Kényelmes: új műszerfal, 10 colos színes érintőképernyőkkel
- Karakteres: jellegzetes Opel-orr, és hátsó rész
- Sokféle: 30 változat, akár 17 m3-es raktérrel és 2 tonnás teherbírással
- Praktikus: kulcsnélküli kezelés “Keyless Entry & Go”, indukciós telefontöltés és “Eat & Work” üléspad
Rüsselsheim. Az új Opel Movano felkészült a kemény munkára. Sokféle felépítményével, akár 17 m3-es rakterével és 2 tonnás teherbírásával az Opel legnagyobb könnyű haszonjárműve mindig is sokoldalú volt. Az új sorozat a korábbi jó tulajdonságait megőrizve kínál friss erényeket: például - a modell történetében most először - 2-es szintű önvezetésre is képes asszisztensrendszereket. A lokálisan emissziómentes üzemű új Movano Electric az Opel következetes villamosítási stratégiájának folytatója: erősebb, mint eddig bármikor és a hatótávolsága is megnőtt. Villanymotorja 200 kW/270 LE teljesítményű, forgatónyomatéki csúcsa pedig 400 Nm. 110 kWh kapacitású akkumulátorával az új Movano Electric akár 420 km-t is lefuthat egyetlen feltöltéssel (WLTP1), így hosszú utak is megtehetők töltési szünet nélkül. Újdonság a műszerfali 230 V-os csatlakozó, amelyről elektromos eszközök (például szerszámok) működtethetők és akkumulátoruk is feltölthető.
A beltérben a konnektivitás, az ergonómia és a kényelem áll a középpontban. Az áttervezett műszerfal infotainment rendszerének színes érintőképernyője akár 10 colos is lehet. Vezeték nélküli telefontöltő éppúgy elérhető, mint a kulcsnélküli nyitás és indítás. A sokoldalú “Eat & Work” (Egyél és dolgozz) ülés munkafelületkét is használható. Az új Movano kívülről is modern, és jövőközpontú: orrkialakítása és hátsó része is tipikusan Opel, és LED fényszórók is rendelhetők hozzá.
Patrick Dinger, az Opel németországi vezetője elmondta: “Az új Movano az Opel flotta tökéletes kiegészítése, kifejezetten nehéz feladatokra született. Az új Movano Electric kompromisszumok nélkül használható, erősebb mint eddig volt, miközben hatótávolsága is jelentősen megnőtt. Az ú sorozat modelljei ráadásul immár 2-es szintű önvezetésre is alkalmas vezetői asszisztensrendszerekkel is elérhetők, ez különlegesség ebben a kategóriában. Kiemelkedő képességeivel az új Movano tökéletesen megfelel a jövő jelentette kihívásoknak is.”
A beltérben a konnektivitás, az ergonómia és a kényelem áll a középpontban. Az áttervezett műszerfal infotainment rendszerének színes érintőképernyője akár 10 colos is lehet. Vezeték nélküli telefontöltő éppúgy elérhető, mint a kulcsnélküli nyitás és indítás. A sokoldalú “Eat & Work” (Egyél és dolgozz) ülés munkafelületkét is használható. Az új Movano kívülről is modern, és jövőközpontú: orrkialakítása és hátsó része is tipikusan Opel, és LED fényszórók is rendelhetők hozzá.
Patrick Dinger, az Opel németországi vezetője elmondta: “Az új Movano az Opel flotta tökéletes kiegészítése, kifejezetten nehéz feladatokra született. Az új Movano Electric kompromisszumok nélkül használható, erősebb mint eddig volt, miközben hatótávolsága is jelentősen megnőtt. Az ú sorozat modelljei ráadásul immár 2-es szintű önvezetésre is alkalmas vezetői asszisztensrendszerekkel is elérhetők, ez különlegesség ebben a kategóriában. Kiemelkedő képességeivel az új Movano tökéletesen megfelel a jövő jelentette kihívásoknak is.”
Az új Movano Electric: akár 420 km-es hatótávolság (WLTP1) és 150 kW-os gyorstöltés
Az új Movano minden feladatra kínál megfelelő hajtásláncot. A tisztán akkus-elektromos hajtású Movano Electric villanymotorja a korábbi sorozatban 90 kW/122 LE teljesítménnyel készült, az új változat azonban már 200 kW/270 LE-t kínál. A már az elindulás pillanatában elérhető forgatónyomatéki csúcs a korábbi 260-ról 400 Nm-re nőtt, így a Movano Electric már az elindulás pillanatától különleges menetdinamikát és rugalmasságot kínál akár teljes terheléssel is, végsebessége pedig eléri a 130 km/h-t. A korábbi sorozat 37 és 70 kWh kapacitású akkumulátorait egyetlen, 110 kWh-s váltotta le, így a hatótávolság (WLTP1) akár a 420 km-t is elérheti, ez akár 170 km-rel is több lehet, mint a korábbi modell esetében volt.
A Movano Electric vezetője háromféle üzemmód közül választhat a teljesítmény és a hatótáv optimális kihasználása érdekében “Normal” (160 kW-re korlátozott csúcsteljesítménnyel), “Eco” (120 kW, a hosszabb hatótáv érdekében) és “Power” a nagy teljesítményért (200 kW). A motorféküzemi visszatáplálás szintje négy fokozatban szabályozható, a kormány billentyűivel.
Az új Movano Electric-hez alapáron 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő jár, ugyanakkor - az Opelnél most először – a modell 150 kW-s egyenáramú tölthetőséggel is elérhető. Így gyorstöltővel az akkumulátor akár mindössze 55 perc alatt 80%-ig telíthető.
Újdonság a rendelhető, 230 V-os fedélzeti csatlakozó. Elektromos eszközök, laptopok és kéziszerszámok is tölthetők róla, miközben 150 W teljesítményig eszközök működtetésére is alkalmas. A csatlakozót a műszerfalra telepítették így könnyen elérhető.
A Movano Electric vezetője háromféle üzemmód közül választhat a teljesítmény és a hatótáv optimális kihasználása érdekében “Normal” (160 kW-re korlátozott csúcsteljesítménnyel), “Eco” (120 kW, a hosszabb hatótáv érdekében) és “Power” a nagy teljesítményért (200 kW). A motorféküzemi visszatáplálás szintje négy fokozatban szabályozható, a kormány billentyűivel.
Az új Movano Electric-hez alapáron 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő jár, ugyanakkor - az Opelnél most először – a modell 150 kW-s egyenáramú tölthetőséggel is elérhető. Így gyorstöltővel az akkumulátor akár mindössze 55 perc alatt 80%-ig telíthető.
Újdonság a rendelhető, 230 V-os fedélzeti csatlakozó. Elektromos eszközök, laptopok és kéziszerszámok is tölthetők róla, miközben 150 W teljesítményig eszközök működtetésére is alkalmas. A csatlakozót a műszerfalra telepítették így könnyen elérhető.
Osztályelső választás: akkumulátoros-elektromos, üzemanyagcellás, vagy akár dízel
Az új Opel Movano az akkus-elektromos mellett egy másik, különleges hajtásláncot is kínál: 2024-től elérhető hozzá az üzemanyagcellás rendszer. A Movano HYDROGEN azoknak készül akik hosszú távolságokat kívánnak megtenni teljesen emissziómentesen, ugyanakkor a gyors feltölthetőség is fontos a számukra. Ennek a változatnak a hatótávolsága a 400 km-t is elérheti (WLTP1), miközben gáztartályainak feltöltése nem tart tovább öt percnél.
A választékot három magas hatásfokú turbós dízelmotor teszi teljessé. Ezek teljesítménykínálata 88 kW/120 LE, 103 kW/140 LE illetve 132 kW/180 LE, és teljesítményüktől függően akár nyolcfokozatú automata sebességváltóval is elérhetők. A karosszéria légellenállást csökkentő módosításaival együtt a dízel hajtások fogyasztása akár 9%-kal is kedvezőbb lehet a korábbinál. Így a Movano a dízelek piacán is az élmezőnyben szerepel mind fogyasztási, mind pedig CO2 emissziós szempontokból.
A választékot három magas hatásfokú turbós dízelmotor teszi teljessé. Ezek teljesítménykínálata 88 kW/120 LE, 103 kW/140 LE illetve 132 kW/180 LE, és teljesítményüktől függően akár nyolcfokozatú automata sebességváltóval is elérhetők. A karosszéria légellenállást csökkentő módosításaival együtt a dízel hajtások fogyasztása akár 9%-kal is kedvezőbb lehet a korábbinál. Így a Movano a dízelek piacán is az élmezőnyben szerepel mind fogyasztási, mind pedig CO2 emissziós szempontokból.
Úttörő: új asszisztensrendszerek, 2-es szintű önvezetési képességek
Az új Movano a vezetői asszisztensrendszerek terén is kiemelkedőt nyújt. Az elektromos rásegítésű kormánymű automatikusan a sebességhez igazítja a kormányzás segéderejének mértékét. Így nagyobb sebességeknél nagyobb a kényelem, miközben jóval egyszerűbb és könnyebb a városi manőverezés. Az elektromos rögzítőfék a kormánytól balra, a műszerfal kapcsolójával működethető.
A táblafelismerő, az automata vészfék és a holttérfigyelő mellett új asszisztensek is megjelentek a kínálatban. Ilyen a fáradtságjelző, a sávtartó és a “Stop & Go” funkcióval is kiegészített adaptív tempomat mellett a 360 fokban érzékelő parkolóradar, a parkolóasszisztens és a digitális visszapillantó is. Összesen 22 elektronikus segéd teszi még biztonságosabbá és egyszerűbbé a manőverezést.
A “Stop & Go” funkcióval kiegészített adaptív tempomat, a sávtartó, és a forgalmi dugó asszisztens együttműködése lehetővé teszi, hogy a Movano önállóan kanyarodjon, fékezzen és gyorsítson, 30 km/h-s sebességig - például lassú, városi haladásnál - feltéve, hogy a vezető végig a kormányon tartja a kezét. Mindez azt jelenti, hogy a Movano - most először - 2-es szintű önvezetésre is alkalmas.
A táblafelismerő, az automata vészfék és a holttérfigyelő mellett új asszisztensek is megjelentek a kínálatban. Ilyen a fáradtságjelző, a sávtartó és a “Stop & Go” funkcióval is kiegészített adaptív tempomat mellett a 360 fokban érzékelő parkolóradar, a parkolóasszisztens és a digitális visszapillantó is. Összesen 22 elektronikus segéd teszi még biztonságosabbá és egyszerűbbé a manőverezést.
A “Stop & Go” funkcióval kiegészített adaptív tempomat, a sávtartó, és a forgalmi dugó asszisztens együttműködése lehetővé teszi, hogy a Movano önállóan kanyarodjon, fékezzen és gyorsítson, 30 km/h-s sebességig - például lassú, városi haladásnál - feltéve, hogy a vezető végig a kormányon tartja a kezét. Mindez azt jelenti, hogy a Movano - most először - 2-es szintű önvezetésre is alkalmas.
Rendezett, sokoldalú, tökéletes konnektivitással: az új műszerfal
A Movano vezetője mostantól csúcstechnológiás, sokoldalú, ugyanakkor kényelmes környezetben dolgozhat: az Opel legnagyobb könnyű haszonjárművének műszerfalát alaposan áttervezték, így a korábbinál kényelmesebben használható, miközben a konnektivitása is teljes. A legfontosabb menetadatok mostantól akár a teljesen digitális, konfigurálható, 7 colos, színes vezetői kijelzőn is megjeleníthetők. A navigációs rendszer 3D-s térképe is megjeleníthető itt.
Az új infotainment és navigációs rendszer egyszerűen kezelhető a középkonzol tetejére szerelt 10 colos színes érintőképernyőn keresztül, a kompatibilis okostelefonok pedig akár vezeték nélkül is csatlakoztathatók az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazáson keresztül. A navigáció a TomTom® 3D-s térképeit használja, a legfontosabb funkciók pedig a természetes beszédhanggal is működtethető hangfelismerő rendszer segítségével is elérhetők. A munkájukhoz gyakran mobiltelefont használók számára lehet különösen hasznos és kényelmes a középkonzol vezeték nélküli, induktív töltőfelülete.
A sokoldalúság az ús Movano alapjellemzője: nem csak a felépítmények és a rögzítőrendszerek választéka széles, az utastéri kiegészítők listája is hosszú. A rendelhető “Eat & Work” üléspad a vezetőfülkét kényelmes “irodává” alakítja mindössze néhány lépésben. A vezető melletti ülés egyszerűen állítható munkaasztallá formálható, amely mellett akár laptoppal is lehet dolgozni, ugyanakkor ez az ülés italtartós asztalkává is formálható, például az ebédszünetek idejére. A kulcsnélküli nyitó és indító rendszerrel (“Keyless Entry & Go”) a vezetőnek ki sem kell vennie a zsebéből az autó kulcsait ahhoz, hogy bezárja, vagy éppen elindítsa az autót.
Az új infotainment és navigációs rendszer egyszerűen kezelhető a középkonzol tetejére szerelt 10 colos színes érintőképernyőn keresztül, a kompatibilis okostelefonok pedig akár vezeték nélkül is csatlakoztathatók az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazáson keresztül. A navigáció a TomTom® 3D-s térképeit használja, a legfontosabb funkciók pedig a természetes beszédhanggal is működtethető hangfelismerő rendszer segítségével is elérhetők. A munkájukhoz gyakran mobiltelefont használók számára lehet különösen hasznos és kényelmes a középkonzol vezeték nélküli, induktív töltőfelülete.
A sokoldalúság az ús Movano alapjellemzője: nem csak a felépítmények és a rögzítőrendszerek választéka széles, az utastéri kiegészítők listája is hosszú. A rendelhető “Eat & Work” üléspad a vezetőfülkét kényelmes “irodává” alakítja mindössze néhány lépésben. A vezető melletti ülés egyszerűen állítható munkaasztallá formálható, amely mellett akár laptoppal is lehet dolgozni, ugyanakkor ez az ülés italtartós asztalkává is formálható, például az ebédszünetek idejére. A kulcsnélküli nyitó és indító rendszerrel (“Keyless Entry & Go”) a vezetőnek ki sem kell vennie a zsebéből az autó kulcsait ahhoz, hogy bezárja, vagy éppen elindítsa az autót.
Mindenre készen: páratlan felépítményválaszték
Az új Movano külön értéke a széles karosszériaválaszték is. Négy hossz, három tengelytáv és háromféle magasság választható, és kapható lemezelt oldalfalú kivitel, platós, duplakabinos, alvázas és billenő kivitel is. Így a kombinációk száma szinte végtelen. A teherbírás és a raktérméret sem mindennapi: a Movano Electric maximális terhelhetősége az 1,500 kilót is eléri, a dízelmotoros változatok maximuma pedig két tonna. A padló alá beépített akkumulátornak köszönhetően az elektromos modellek maximális raktérfogata is elérheti a 17 m3-t is. Az új Movano bármely hajtáslánccal tökéletes, kiváló hatásfokú, takarékos társ a nehéz munkákhoz.
[1] Hatótávolság a WLTP ciklus alapján (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). A valós hatótáv nagymértékben függ az útvonaltól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a hűtés használatától, illetve annak módjától, és az utastér előhűtésének illetve előfűtésének használatától.