Skip To Content
Elektromos járműcsalád

Az elektromos járműcsalád

Sokféle elektromos jármű létezik - némelyik belsőégésű motorral, némelyik tisztán elektromos meghajtással. Engedje meg, hogy bemutassuk őket

Enyhe (mild) hibrid (mHEV)

Az enyhe hibrid járművet egy belsőégésű motor hajtja, amely egy villanymotort lát el energiával. Ez utóbbi képes tárolni az energiát, és megfelelő helyzetekben felhasználni. Ez 100 kilométerenként akár egy liter megtakarítást is biztosít. Minden enyhe hibrid autó lítium-ion akkumulátorral rendelkezik az energiatároláshoz. Az energia a meglévő start/stop rendszerekből vagy a fékezési energia visszanyeréséből származik. Az mHEV egyébként a mild Hybrid Electric Vehicle (enyhe hibrid elektromos jármű) rövidítése.

Teljesen hibrid (sHEV)

A teljesen hibrid járművek belső égésű motorral és akkumulátorhajtású motorral rendelkeznek. Alacsony, legfeljebb 50 km/h sebességnél és rövid, legfeljebb kb. 3 km-es távolságokon lehetőség van tisztán elektromos meghajtásra. A villanymotor működtetéséhez szükséges elektromosságot a belső égésű motor termeli. Az sHEV egyébként a strong Hybrid Electric Vehicle (teljes hibrid elektromos jármű) rövidítése.

Plug-in hibrid (PHEV)

Olyan, mint egy teljes hibrid, azzal a különbséggel, hogy a plug-in hibrid jármű nagyobb sebességgel (akár 130 km/h) és hosszabb távolságokat (kb. 40 km) képes megtenni kizárólag elektromos árammal. A belsőégésű motor tölti az akkumulátort, ha nincs elég energia. Az akkumulátort külső áramforrásról lehet feltölteni. A PHEV egyébként a Plug-in Hybrid Electric Vehicle (plug-in hibrid elektromos jármű) rövidítése.

Elektromos jármű hatótávnövelővel (E-REV)

A kiegészítő kis belsőégésű motorral és generátorral ellátott akkumulátoros járműveket hatótávnövelőnek nevezik. A belsőégésű motor csak azért indul be, hogy további áramot termeljen az akkumulátor számára. A hibridhajtással ellentétben azonban nem hajtja közvetlenül a járművet. Az E-REV betűszó az angol Extended-Range Electric Vehicle (kiterjesztett hatótávú elektromos jármű) rövidítése.

Akkumulátorhajtású járművek (BEV)

A tisztán elektromos járműveket kizárólag akkumulátorral működő villanymotor hajtja, amely az elektromos hálózaton keresztül töltődik, azaz nem igényel fosszilis tüzelőanyagot. Ez azt jelenti, hogy a jármű helyileg 100%-ban kibocsátásmentes. A BEV a Battery Electric Vehicle (akkumulátorhajtású jármű) rövidítése.

Üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV)

Az üzemanyagcellás autót kizárólag elektromos motor hajtja. A teljesen elektromos járműtől eltérően az áramot nem akkumulátorokkal, hanem hidrogén üzemanyagcellákkal állítják elő. A hidrogén üzemanyagcellák a hidrogént oxigénnel kombinálva termelnek elektromosságot. Az üzemanyagcellás autó helyileg szintén 100%-ban kibocsátásmentes. Az FCEV a Cell Electric Vehicle (üzemanyagcellás elektromos jármű) rövidítése.

Az Opel kínálatában jelenleg négy akkumulátorhajtású, teljesen elektromos jármű és egy plug-in hibrid autó szerepel. Ezeket a modelleket mutatjuk be itt:

Akkumulátorhajtású, teljesen elektromos járművek:
  • Elektromotorral és akkumulátorral rendelkeznek.
  • Az akkumulátor kábellel tölthető fel a töltőállomásokon (privát vagy nyilvános).
  • Az akkumulátor működés közben is töltődik, például energiavisszanyeréssel: a fékenergia elektromossággá alakul minden alkalommal, ha Ön leveszi a lábát a gázpedálról vagy fékez.
  • Az átlagos hatótáv nagymértékben függ a modelltől, a menetjellemzőktől, a környezeti körülményektől és az akkumulátor kapacitásától. Bizonyos modellek akár 300 km-t is képesek megtenni, egy adott tesztcikluson alapulva.
  • Autózás helyi károsanyag-kibocsátás nélkül.
 
Plug-in hibrid járművek
  • Elektromotorral és akkumulátorral rendelkeznek - valamint belsőégésű motorral, pl. a Grandland X Hybrid 1.6 közvetlen befecskendezéses turbómotorja 147 kW (200 LE)2 teljesítményű.
  • Az akkumulátor kábellel tölthető fel a töltőállomásokon (privát/nyilvános) vagy a belső égésű motorról.
  • Működés közben az akkumulátor az energia visszanyerése által is töltődik: a fékenergia elektromossággá alakul minden alkalommal, ha Ön leveszi a lábát a gázpedálról vagy fékez.
  • Az átlagos hatótáv teljesen elektromos üzemmódban nagymértékben függ a modelltől, a menetjellemzőktől, a környezeti körülményektől és az akkumulátor kapacitásától. Bizonyos modellek akár 40 km-t is képesek megtenni, egy adott tesztcikluson alapulva.
  • Helyi károsanyag-kibocsátás nélküli autózás teljesen elektromos üzemmódban.