2017. szeptember 1. óta bizonyos új járművek típusjóváhagyása már a világszerte összehangolt könnyű jármű vizsgálati eljárásnak (WLTP) megfelelően történt. Ezzel az eljárással valósághűbben mérhető az üzemanyag-fogyasztás és a CO 2 -kibocsátás. 2018. szeptember 1-től a WLTP teljes egészében leváltotta az új európai menetciklust (NEDC), a korábban alkalmazott vizsgálati eljárást.

A WLTP menetciklus ("Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure") az NEDC ("New European Driving Cycle") leginkább kritizált pontjait orvosolja. Az új WLTP menetciklus menetprofilja jobban megfelel a manapság szokásos mindennapi használatnak, és nem csak egy alapfelszereltségű járművet mér, hanem figyelembe veszi a további opcionális felszerelések hatását is.

A valósághűbb vizsgálati körülmények miatt a WLTP-vel mért üzemanyag-fogyasztás és CO 2 -kibocsátás sok esetben magasabb, mint az NEDC-vel mért értékek. Egy jármű napi fogyasztása nagyban függ az egyéni használat módjától és attól, hogy hol és miként vezetik: városi forgalomban, országúton vagy autópályán. Ezeket a különbségeket jobban figyelembe veszi a WLTP menetciklus. A kizárólag a "városban, városon kívül és vegyes" értékeknek egy elméletibb vezetési profilon alapuló kiszámítása helyett (a 715/2007/EK és 692/2008/EK irányelveknek megfelelően) a WLTP négy egyedi értéket határoz meg a különböző, előre meghatározott utazási profilnak megfelelően (alacsony, közepes, magas és nagyon magas), amelyek felhasználói profilok és átlagok statisztikai felmérésén alapulnak. A WLTP menetciklus ezen kívül sokkal dinamikusabb az NEDC ciklusnál, és nagyobb gyorsításokat, magasabb átlagsebességet és magasabb maximális sebességet tükröz.