OPEL DIESEL.
Színtiszta öröm. Komoly megtakarítás.
Válasszon dízelt, ha fontos:
- Alacsony üzemanyag-fogyasztás, különösen, ha városon kívül vezet
- A hibrid hajtásláncokhoz hasonlóan alacsony CO2-kibocsátás
- Rendkívül tartós, intenzív használatra készült motorok
- Nagy nyomaték: elengedhetetlen, ha nehéz rakományt szállít
- A teljes karbantartási költség hasonló más motortípusokhoz
TÉVHITEK A DÍZELMOTOROKRÓL:
1. KIBOCSÁTÁS
TÉVHIT
A dízelmotorok sokkal több szennyező anyagot bocsátanak ki.
TÉNY
A modern dízelmotorok kisebb káros hatással vannak a környezetre, mint más belső égésű motorok. Hatékony, környezetbarát megoldásainkról olvasson részletesebben a következő oldalon. A kénmentes dízel üzemanyag esetében a benzinhez képest elhanyagolható mennyiségű kénvegyület keletkezik. A valós szén-dioxid kibocsátás épp olyan alacsony, mint a hibrid járművek esetében.
2. BEHAJTÁSI TILALOM
TÉVHIT
A dízelmotoros járművek számos európai városból ki vannak tiltva.
TÉNY
A tilalom csak néhány európai városban van érvényben, például Stuttgartban, Berlinben, Madridban és Barcelonában, és csak az öreg, elavult autókra vonatkozik, amelyek szennyezése nem felel meg a modern károsanyag-kibocsátási normáknak, azaz legalább az Euro 5 szintnek. Az új, modern Opel dízelmotorok teljes mértékben megfelelnek a jelenleg érvényes Euro 6d-TEMP normának, sőt, még a legszigorúbb, 2021-től életbe lépő Euro 6d normának is.
3. ZAJ
TÉVHIT
A dízelmotorok zajosabbak és nagyobb a vibrációjuk.
TÉNY
Ma már nem minden dízelmotor zajos. A szekvenciális (szakaszos) közvetlen befecskendezés és a változó égéskamrák jelentősen csökkentik a nyomás fokozódásának ütemét, ami hozzájárul a csendes működéshez. A kettős tömegű lendkerék, a kiegyenlítő tengelyek és az új motortartó technikák tovább csökkentik a zajt és a vibráció szintjét.
4. BEFECSKENDEZÉS
TÉVHIT
Az üzemanyag-befecskendező rendszerek drágák és megbízhatatlanok.
TÉNY
Egyetlen technika sem 100%-ig megbízható. Azonban normál körülmények között és minőségi üzemanyag használata esetén a modern befecskendező rendszerek nagyon tartósak.
5. TURBÓFELTÖLTÉS
TÉVHIT
A turbómotorok nem megbízhatóak és nem tartósak.
TÉNY
A turbófeltöltők esetében manapság már nem technikai hiba, hanem az ügyetlen és nem megfelelő használat okozza a legtöbb meghibásodást. Érdekesség, hogy a dízelmotorok turbófeltöltői általában kevésbé szélsőséges körülmények között, azaz alacsonyabb hőmérsékleten és kisebb sebességgel működnek, mint a benzinmotorokéi.
6. KETTŐS TÖMEGŰ LENDKERÉK
TÉVHIT
A részecskeszűrő és a lendkerék cseréje drága.
TÉNY
Egy elektronikusan vezérelt hajtáslánc kisebb terhelésnek van kitéve. A jelenlegi, legújabb kettős tömegű lendkerekek csúcsminőségű anyagokból készülnek. Ennek eredményeként a kérdés alapvetően már nem merül fel. Emellett a modern részecskeszűrők csak nagyon magas futásteljesítményű autókban igényelnek karbantartást. A részecskeszűrők még az ilyen autókban is többször kitisztíthatók és regenerálhatók, professzionális módszerekkel.
7. TÖMEG ÉS DINAMIKA
TÉVHIT
A dízelmotoros járművek nehezek és kevésbé dinamikusak.
TÉNY
A dízelmotorok a benzines társaiknál sokkal nagyobb hajtásteljesítményt kínálnak - hasonlót a hibridekéhez. A dízelmotorok magasabb nyomatékértékei világosan mutatják ezt. Még egy nagyon megrakodott dízelautó is képes könnyen és alacsony fordulatszámon felgyorsulni. Az igaz, hogy a dízelmotor többet nyom egy átlagos benzinmotornál, de még mindig jóval kisebb a súlya, mint egy hibrid rendszeré.
8. ÜZEMANYAGFOGYASZTÁS
TÉVHIT
A dízelmotorok valós fogyasztása egy szinten van más motorokéval.
TÉNY
Egy átlagos dízelautó körülbelül 15-20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt egy benzineshez képest. Nehezebb járművek esetében az előnyök általában még szembetűnőbbek. Dinamikus igénybevétel során egy átlagos hibrid rendszer elveszíti a legtöbb előnyét, mivel ilyenkor a belső égésű motor folyamatosan és sokkal nagyobb terhelés mellett működik. Ebben az esetben hatékonyabbnak tűnik egy plug-in hibrid elektromos jármű (PHEV) használata, mivel az feltölthető külső forrásból.
9. HIBRIDEK
TÉVHIT
A dízelek rosszabbak a hibrideknél.
TÉNY
A hibrid járművekben nem csak a belső tér korlátozott, hanem masszív súlya és összetett akkumulátora jelentősen kihat a menetdinamikára is. Az elektromos vezetési mód csak rövid távokon, alacsony városi sebességnél alkalmazható. Hosszabb utazások során a belső égésű motornak egyedül kell megküzdenie ezzel az extra súllyal. Következésképpen ez befolyásolja a gyorsulást, az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást.
9. BEMELEGEDÉS
TÉVHIT
A dízelmotoroknak tovább tart bemelegedniük.
TÉNY
Az aktív hűtésirányító rendszerrel felszerelt modern dízelmotorok ugyanolyan gyorsan bemelegednek, mint a legtöbb benzinmotor.
AZ ÉGÉSI FOLYAMAT SORÁN KIBOCSÁTOTT KÉMIAI VEGYÜLETEK:
Az Opel dízelmotorok a jogszabályokban jóváhagyott határértékek akár negyedére is le tudják csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. A rendkívül alacsony nitrogén-oxid (NOx) szint különösen fontos. A modern dízelmotorok tisztábbak a benzinmotoroknál!
(Opel Astra – átlagos károsanyag-kibocsátás dízel- és benzinmotorok esetében)