Az Opel mutatja az utat: mostantól rendelkezésre állnak a jövőbeni WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) menetcikluson alapuló fogyasztási adatok. 2017 őszétől jogilag kötelezővé teszik a WLTP menetciklus használatát, amely a jelenleg kötelező NEDC-től (New European Driving Cycle) eltérően jobban megfelel a modern vezetési szokásoknak. Ezért mi már most egyszerűbbé tesszük az ügyfeleknek, hogy megbecsülhessék járműveik mindennapi fogyasztását. Első autóként az Astrát mértük meg, amelyet az év során további modellek követnek majd.

Előző
  • TUDJON MEG TÖBBET A WLTP MENETCIKLUSRÓL:

Következő

* A 715/2007/EK és 692/2008/EK rendelet szerint (azoknak jelenleg hatályos változatai alapján). Az adatok nem egy adott járműre vonatkoznak, és nem képezik konkrét ajánlat részét, hanem csupán különböző típusú járművek összehasonlítására szolgálnak.


** Az alsó érték a WLTP ciklus négy fázisának legalacsonyabb mért értékét jelenti, a relatív motor és sebességváltó kombináció leggazdaságosabb felszereltségű járművének üzemanyag-fogyasztását alapul véve. A felső érték a WLTP ciklus négy fázisának legmagasabb mért értékét jelenti, a legnagyobb üzemanyag-igényű felszereltséggel bíró jármű fogyasztását tükrözve.
<További részletek>

Előző
  • MI AZ A WLTP MENETCIKLUS?

    A WLTP menetciklus számos szakaszból áll, amelyek a nagyvilág autósainak mindennapi vezetési szokásain alapulnak.

    Tekintse meg videónkat: Mi az a WLTP menetciklus?
Következő
Előző
  • MIÉRT ELŐNYÖS EZ ÖNNEK: VALÓSÁGHŰBB FOGYASZTÁSI ADATOKAT LÁT.

    Az új WLTP menetciklus a valós élethez sokkal közelebb álló helyzeteket vesz figyelembe, mint a jelenlegi NEDC norma. így Ön jobban fel tudja mérni a mindennapi fogyasztást.

    Nézze meg a videót: Mennyiben új?
Következő
Előző
  • ÜZEMANYAG-TAKARÉKOSSÁG EGYSZERŰEN.

    Egyes tényezők, mint a jármű kialakítása és az időjárás, oly módon befolyásolhatják a fogyasztást, amelyre nincs ráhatásunk. De tudta, hogy fogyasztásának akár egyharmadát is befolyásolni tudja?

Következő

KÉRDÉSEK AZ ÚJ FOGYASZTÁSI ÉRTÉKEKRŐL.

Miért elavult a NEDC?

A NEDC (New European Driving Cycle, új európai menetciklus) ciklust 1992-ben vezették be, az autók, az utak és a vezetési szokások azonban megváltoztak azóta. Az NEDC egy mesterséges laboratóriumi teszt, és kizárólag a különböző járművek összehasonlítására szolgál, nem a normál fogyasztást tükrözi. Ez azt jelenti, hogy a valós fogyasztás gyakran nagyon eltér a NEDC információitól. Ennek főbb okai:

 

  • Az elméleti vezetési profil nem felel meg a valós használati profilnak.
  • Elégtelen gyorsítás.
  • Túl sok megállás.
  • Nem foglalja magába a nagyobb sebességet, pl. autópályán. Emiatt túl kis átlagsebességet határozmeg.
  • A fokozatváltási pontokat tágan határozták meg a sebességváltó típusától függően, pl.&nbsp; minden manuális sebességváltós autón azonosak.
  • Nem veszi figyelembe az opcionális felszerelést.
Mit mér a NEDC?

A NEDC jogilag kötelező érvényű minden járműre 1992 óta. A NEDC egy valamelyest elméleti jellegű vezetési profilon alapul és két részből áll: az első 13 percben a városi forgalomban való vezetést szimulálja sok megállással és elindulással. A második rész egy városon kívüli útnak felel meg maximálisan 120 km/h sebességgel.

Miből áll a WLTP négy része?

A fogyasztási értékek valósághűbb meghatározása érdekében a WLTP menetciklus valós vezetési szokások globális statisztikai felmérésén alapul. Ez négy, különböző átlagsebességű részből áll, amelyek általában megfelelnek a vezetési profiloknak a világon: kicsi, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden szakasz különböző mennyiségű és mértékű, a mindennapi vezetési helyzeteket tükröző gyorsítást, fékezést, megállást stb. tartalmaz.

Mi a különbség a NEDC és a WLTP között?

A NEDC-ciklus 1992-ben történt kötelezővé tétele óta a járművek és az egyéni vezetési stílusok jelentős mértékben megváltoztak. Az új körülményeknek való jobb megfelelés érdekében új paramétereket határoztak meg. A WLTP-ciklusban már az alábbi tényezőkre is kiterjednek:

 

  • A ciklusok ideje hosszabb (30 perc vs 20 perc)
  • Rövidebb megállási idők (13% vs 25%)
  • Nagyobb távolságok (kb. 23 km vs 11 km)
  • Nagyobb sebességek (max. 130 km/h vs 120 km/h)
  • Közel 50%-kal magasabb átlagsebességek
  • Nagyobb maximális gyorsítás és több gyorsítási fázis
  • Kb. 20-30%-kal nagyobb vezetési erő a dinamikusabb vezetési szituációk alapján
  • Az ellenállás valósághűbb meghatározása
  • A járműben lévő extra felszereltség hatásának számításba vétele

 

A WLTP-ciklus mérései világszerte összehasonlíthatóak, míg a NEDC-értékek csak Európában érvényesek.

Close

Míg a jelenlegi NEDC "városban, városon kívül és vegyes" értékeket határoz meg egy elméleti vezetési profil alapján, a WLTP globális statisztikai felmérésből vett "valós" vezetési profilokat használ. A WLTP menetciklus négy különböző átlagsebességű részre oszlik: kis, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden rész különböző vezetési szakaszokat, megállásokat, gyorsítási és fékezési szakaszokat stb. tartalmaz, amelyek mindennapi vezetési profilokat testesítenek meg. Minden motor/sebességváltó kombinációt tesztelnek a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű felszereltséggel is.

 

Az Astrával kezdve az Opel minden egyes modellt tesztelni fog. A nyilvánosságra hozott értékek az egyes motor/sebességváltó kombinációkhoz tartozó legkisebb és legnagyobb fogyasztást határozzák meg. Ez jó támpontot ad minden modell várható napi fogyasztásához.

 

Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal, tesztpályán határozzák meg.

Close

Az "új európai menetciklusban" (NEDC) meghatározott fogyasztási adatok pontosak és könnyen összehasonlíthatók, de nem tökéletesek. Mióta az NEDC 1992-ben jogilag kötelező lett, jelentős változáson mentek át az autók és az egyéni vezetési stílusok. Az új körülmények jobb figyelembevétele érdekében újradefiniálták a vizsgálati paramétereket a "világszerte összehangolt könnyű jármű vizsgálati eljárásban" (WLTP).

 

Most már figyelembe veszik a következőket:
- Reálisabb menetdinamika és külső hőmérsékletek
- Nagyobb tesztelési távok
- Nagyobb átlag- és maximális sebességek
- Rövidebb megállások
- Több fékezés és gyorsítás

 

Az opcionális felszerelés hatása is szerepet játszik a WLTP menetciklusban.
Ezen új menetciklus alkalmazását jogilag kötelezővé teszik minden autógyártó számára 2017 őszétől.

Close

Egy jármű napi fogyasztása nagyban függ az egyéni használat módjától és attól, hogy hol vezetik: városi forgalomban, országúton vagy autópályán. Ezeket a különbségeket jobban figyelembe veszi a WLTP menetciklus. A kizárólag a "városban, városon kívül és vegyes" értékeknek egy elméletibb vezetési profilon alapuló kiszámítása helyett (a 715/2007/EK és 692/2008/EK irányelveknek megfelelően) a WLTP négy egyedi értéket határoz meg a különböző, előre meghatározott utazási profilnak megfelelően (alacsony, közepes, magas és nagyon magas), amelyek felhasználói profilok és átlagok statisztikai felmérésén alapulnak. A WLTP menetciklus ezen kívül sokkal dinamikusabb a NEDC ciklusnál, és nagyobb gyorsításokat, magasabb átlagsebességet és magasabb maximális sebességet tükröz.

 

Az Opel Astra 2016 júniusában közreadott értékei a következőképpen értelmezhetők: az alacsonyabb érték a négy WLTP szakasz legalacsonyabb értéke, melyet a legkisebb fogyasztási értékekkel rendelkező Opel Astra változattal értek el az adott motor/sebességváltó kombináción belül. A felső érték a legmagasabb érték a WLTP ciklus négy szakasza közül, melyet a legnagyobb fogyasztási értékekkel rendelkező Opel Astra változattal értek el az adott motor/sebességváltó kombináción belül. A kapott értékek jó áttekintést és hasznos előrejelzést nyújtanak a várható napi fogyasztásról.

 

Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal határozzák meg egy tesztpályán.

Close

A WLTP menetciklus ("Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure") a NEDC ("New European Driving Cycle") leginkább kritizált pontjait orvosolja. A NECD a jelenleg alkalmazott, a 715/2007/EK és 692/2008 EK irányelvek által előírt mérési módszer, és még mindig törvényi előírás közzétenni az ennek alapján meghatározott üzemanyag-fogyasztási és kibocsátási értékeket. Az új menetciklus menetprofilja jobban megfelel a mindennapi használatnak, és nem csak egy adott felszereltségi szintet mér, hanem figyelembe veszi a további opcionális felszerelések hatását is.

 

Egy jármű napi fogyasztása nagyban függ az egyéni használat módjától és attól, hogy hol vezetik: városi forgalomban, országúton vagy autópályán. Ezeket a különbségeket jobban figyelembe veszi a WLTP menetciklus. A kizárólag a "városban, városon kívül és vegyes" értékeknek egy elméletibb vezetési profilon alapuló kiszámítása helyett (a 715/2007/EK és 692/2008/EK irányelveknek megfelelően) a WLTP négy egyedi értéket határoz meg a különböző, előre meghatározott utazási profilnak megfelelően (alacsony, közepes, magas és nagyon magas), amelyek felhasználói profilok és átlagok statisztikai felmérésén alapulnak. A WLTP menetciklus ezen kívül sokkal dinamikusabb a NEDC ciklusnál, és nagyobb gyorsításokat, magasabb átlagsebességet és magasabb maximális sebességet tükröz.

 

Az Opel Astra 2016 júniusában közreadott értékei a következőképpen értelmezhetők: az alacsonyabb érték a négy WLTP szakasz legalacsonyabb értéke, melyet a legkisebb fogyasztási értékekkel rendelkező Opel Astra változattal értek el az adott motor/sebességváltó kombináción belül. A felső érték a legmagasabb érték a WLTP ciklus négy szakasza közül, melyet a legnagyobb fogyasztási értékekkel rendelkező Opel Astra változattal értek el az adott motor/sebességváltó kombináción belül. A kapott értékek jó áttekintést és hasznos előrejelzést nyújtanak a várható napi fogyasztásról.

 

Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal határozzák meg egy tesztpályán.