Az Opel élen jár: Mostantól járműveink fogyasztási adatait a WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure)-ciklus szerint mérve is megtekintheti. 2017 őszétől kötelező lesz a fogyasztási adatok WLTP-ciklus szerinti mérése. Az új mérési módszer a jelenleg kötelező NEDC-hez képest reálisabb értékeket ad.
Éppen ezért mi már most megkönnyítjük ügyfeleink számára, hogy megbecsülhessék járműveik fogyasztását. Az első autó, amit megmértünk, az új Astra volt - hamarosan a többi modellünk adatai is megjelennek.

* A 715/2007 és a 692/2008 EK-rendeletek szerint (a jelenleg érvényes verziónak megfelelően). Az értékek nem konkrét járműre vonatkoznak és nem konkrét ajánlat részei, mindössze különböző típusú járművek összehasonlítását segítik.

 

** Az alacsonyabb érték a WLTP-ciklus négy fázisa közül a legalacsonyabb elért érték olyan járművel mérve, ami az adott motorral és váltóval rendelkezik, felszereltsége pedig a leginkább üzemanyag-kímélő. A magasabb érték a WLTP-ciklus négy fázisa közül a legmagasabb elért érték olyan járművel mérve, ami az adott motorral és váltóval rendelkezik, felszereltsége pedig a legkevésbé üzemanyag-kímélő. Részletek

Előző
  • MIÉRT ELŐNYÖS EZ ÖNNEK: VALÓSÁGHŰBB FOGYASZTÁSI ADATOKAT LÁT.

    Az új WLTP menetciklus a valós élethez sokkal közelebb álló helyzeteket vesz figyelembe, mint a jelenlegi NEDC norma. így Ön jobban fel tudja mérni a mindennapi fogyasztást.

Következő
Előző
  • MI AZ A WLTP MENETCIKLUS?

    A WLTP menetciklus számos szakaszból áll, amelyek a nagyvilág autósainak mindennapi vezetési szokásain alapulnak.

Következő
Előző
  • ÜZEMANYAG-TAKARÉKOSSÁG EGYSZERŰEN

    Egyes tényezők, mint a jármű kialakítása és az időjárás, oly módon befolyásolhatják a fogyasztást, amelyre nincs ráhatásunk. De tudta, hogy fogyasztásának akár egyharmadát is befolyásolni tudja?

  • 1. TIPP:

    TAKARÉKOSKODJON A SÚLLYAL, HOGY TAKARÉKOSKODHASSON AZ ÜZEMANYAGGAL!

    Csak a legszükségesebb dolgokat vigye magával - az autóban minden egyes gramm magasabb fogyasztást eredményez. És ha már súlycsökkentés: szerelje le a tetőcsomagtartót és a külső csomagtartót, ha nincs rá szüksége.

    2. TIPP:

    NE PAZAROLJA AZ IDŐT ÉS AZ ÜZEMANYAGOT!

    A korszerű motoroknak nincs szüksége bemelegítésre - ez szükségtelenül fogyasztja az üzemanyagot. Jobb, ha egyszerűen beül, és elindul!

  • 3. TIPP:

    VÁLTSON EGGYEL MAGASABB FOKOZATBA!

    A takarékos váltókezelés egyszerű: 30 km/h-nál harmadik, 40 km/h-nál negyedik fokozat, és így tovább. Ne felejtse: ha a lámpa zöldre vált, már egy autóhossz megtételekor váltson második fokozatba! Így még többet takaríthat meg.

    4. TIPP:

    TAKARÉKOSKODJON AZ ELEKTROMOSSÁGGAL!

    A kellemes extrák gyakran rengeteg energiát fogyasztanak. Ezért megfontoltan használja a légkondicionálót, az ülésfűtést és az egyéb elektromos felszerelést. Kis dolgok is segíthetnek, például ha árnyékban parkol, és melegben kereszthuzattal kiszellőzteti az autót.

  • 5. TIPP:

    HALADJON AZ ÁRRAL!

    A gyakori fékezés és gyorsítás szükségtelenül megnöveli a fogyasztást. A legjobb, ha alkalmazkodik a forgalom ritmusához, így elkerülheti a nem hatékony megállás-elindulás stílusú vezetést.

    6. TIPP:

    NE SZÁGULDOZZON!

    Mindenki tudja, hogy az idő pénz, de az autópályán megéri türelmesnek lenni. A sebesség növelése aránytalanul megnöveli a fogyasztást, és gyorsabban kiürül a tank.

  • 7. TIPP:

    ADJON EGY RÖVID PIHENŐT AUTÓJÁNAK!

    Ha 10 másodpercnél hosszabb időre kell megállnia, érdemes leállítani a motort, így spórol az üzemanyaggal. Egyébként sok Opelben már van automatikus start/stop rendszer.

    8. TIPP:

    NE A SZERVIZEN TAKARÉKOSKODJON!

    Rendszeresen ellenőriztesse autóját: lehet, hogy csak egy új légszűrőre vagy gyújtógyertyára van szüksége, de csak akkor vezethet hatékonyan, ha minden alkatrész optimálisan működik. Ne vezessen elégtelen abroncsnyomással - növeli a gördülési ellenállást.

Következő
Előző
  • áttekintés

  • TIPP 1 & 2

  • TIPP 3 & 4

  • TIPP 5 & 6

  • TIPP 7 & 8

Következő

KÉRDÉSEK AZ ÚJ FOGYASZTÁSI ÉRTÉKEKRŐL.

Miért elavult a NEDC?

A NEDC (New European Driving Cycle, új európai menetciklus) ciklust 1992-ben vezették be, az autók, az utak és a vezetési szokások azonban megváltoztak azóta. Az NEDC egy mesterséges laboratóriumi teszt, és kizárólag a különböző járművek összehasonlítására szolgál, nem a normál fogyasztást tükrözi. Ez azt jelenti, hogy a valós fogyasztás gyakran nagyon eltér a NEDC információitól. Ennek főbb okai:

 

  • Az elméleti vezetési profil nem felel meg a valós használati profilnak.
  • Elégtelen gyorsítás.
  • Túl sok megállás.
  • Nem foglalja magába a nagyobb sebességet, pl. autópályán. Emiatt túl kis átlagsebességet határozmeg.
  • A fokozatváltási pontokat tágan határozták meg a sebességváltó típusától függően, pl.  minden manuális sebességváltós autón azonosak.
  • Nem veszi figyelembe az opcionális felszerelést.
Mit mér a NEDC?

A NEDC jogilag kötelező érvényű minden járműre 1992 óta. A NEDC egy valamelyest elméleti jellegű vezetési profilon alapul és két részből áll: az első 13 percben a városi forgalomban való vezetést szimulálja sok megállással és elindulással. A második rész egy városon kívüli útnak felel meg maximálisan 120 km/h sebességgel.

Miből áll a WLTP négy része?

A fogyasztási értékek valósághűbb meghatározása érdekében a WLTP menetciklus valós vezetési szokások globális statisztikai felmérésén alapul. Ez négy, különböző átlagsebességű részből áll, amelyek általában megfelelnek a vezetési profiloknak a világon: kicsi, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden szakasz különböző mennyiségű és mértékű, a mindennapi vezetési helyzeteket tükröző gyorsítást, fékezést, megállást stb. tartalmaz.

Mi a különbség a NEDC és a WLTP között?

A NEDC-ciklus 1992-ben történt kötelezővé tétele óta a járművek és az egyéni vezetési stílusok jelentős mértékben megváltoztak. Az új körülményeknek való jobb megfelelés érdekében új paramétereket határoztak meg. A WLTP-ciklusban már az alábbi tényezőkre is kiterjednek:

 

  • A ciklusok ideje hosszabb (30 perc vs 20 perc)
  • Rövidebb megállási idők (13% vs 25%)
  • Nagyobb távolságok (kb. 23 km vs 11 km)
  • Nagyobb sebességek (max. 130 km/h vs 120 km/h)
  • Közel 50%-kal magasabb átlagsebességek
  • Nagyobb maximális gyorsítás és több gyorsítási fázis
  • Kb. 20-30%-kal nagyobb vezetési erő a dinamikusabb vezetési szituációk alapján
  • Az ellenállás valósághűbb meghatározása
  • A járműben lévő extra felszereltség hatásának számításba vétele

 

A WLTP-ciklus mérései világszerte összehasonlíthatóak, míg a NEDC-értékek csak Európában érvényesek.

Close

A NEDC-ciklus (New European Driving Cycle) szerinti fogyasztási értékek precízek és könnyen összehasonlíthatóak, de nem tökéletesek. Mióta a NEDC-ciklus alkalmazása 1992-ben kötelezővé vált, a járművek és az egyéni vezetési stílusok jelentős mértékben megváltoztak. Az új körülményeknek való jobb megfelelés érdekében új paramétereket határoztak meg, így született a WLTP-ciklus (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure).

 

A WLTP-ciklus mérései az alábbi tényezőkre is kiterjednek:

  • Valósághűbb vezetési dinamika és külső hőmérsékletek
  • Nagyobb tesztútvonalak
  • Magasabb átlag- és maximum sebesség
  • Rövidebb megállások
  • Több fékezés és gyorsítás

 

A WLTP-ciklus méréseiben az extra felszereltség is szerepet játszik.

Az új ciklus szerinti mérések 2017 őszétől minden autógyártó számára kötelezőek lesznek.

Close

Míg a jelenlegi NEDC-ciklus egy elméleti vezetési profil alapján mér 'városi, országúti, kombinált' értékeket, a WLTP-ciklus négy vezetési profilt vesz számításba, melyek globális statisztikai felmérésen alapulnak. A WLTP-ciklus négy részből áll, négy különböző átlagsebességgel: alacsony, közepes, magas és extra magas. Minden rész több vezetési fázist tartalmaz (megállások, gyorsítás, fékezés, stb.), melyek leképezik a mindennapok vezetési stílusát. Minden motor/váltó kombinációt tesztelni kell a lehető legtakarékosabb és a lehető legüzemanyag-igényesebb extrákat tartalmazó járművel is.

 

Az Astrával indulva az Opel minden modellt tesztelni fog. A közzétett értékek az adott motor/váltó kombinációval elért legalacsonyabb és legmagasabb fogyasztást mutatják. Az értékek így hasznos jelzői lehetnek a mindennapok során várható fogyasztásnak.

 

A WLTP-ciklussal meghatározott értékeket tesztpályán történő, szabvány szerinti, előre meghatározott vezetési ciklus alapján mértük.

Close

Egy jármű mindennapi fogyasztása nagymértékben függ az egyéni vezetési stílustól és a vezetés helyszínétől: városi forgalom, vidéki utak vagy autópályák. A WLTP-ciklus ezen körülményeket is pontosabban fedi le. A jelenlegi, elméleti vezetési stíluson alapuló, 715/2007 és a 692/2008 EK-rendelet szerint mért 'városi, országúti, kombinált' értékek helyett a WLTP-ciklus négy különálló értéket ad négy különböző vezetési stílusra (alacsony, közepes, magas és nagyon magas), melyeket statisztikai felmérésekkel, valamint a vezetési stílusok elemzésével és átlagolásával határoztak meg. A WLTP-ciklus a NEDC-nél jóval dinamikusabb is; erőteljesebb gyorsításokat, nagyobb átlagsebességet és legmagasabb sebességet értékel.

 

A 2016 júniusában az Opel Astrára vonatkozó értékeket egy skálán adtuk meg, melyet a következőképpen kell értelmezni:
Az alacsonyabb érték a WLTP-ciklus négy fázisa közül a legalacsonyabb elért érték olyan Opel Astrával mérve, ami az adott motorral és váltóval rendelkezik, felszereltsége pedig a leginkább üzemanyag-kímélő. A magasabb érték a WLTP-ciklus négy fázisa közül a legmagasabb elért érték olyan Opel Astrával mérve, ami az adott motorral és váltóval rendelkezik, felszereltsége pedig a legkevésbé üzemanyag-kímélő. A megadott értékek jó áttekintést adnak, és hasznos jelzői lehetnek a mindennapok során várható fogyasztásnak.

 

A WLTP-ciklussal meghatározott értékeket tesztpályán történő, szabvány szerinti, előre meghatározott vezetési ciklus alapján mértük.

Close

A WLTP-ciklus ("Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure") a NEDC-ciklus ("New European Driving Cycle") legnagyobb gyengeségeit hivatott kiküszöbölni. A NEDC a jelenlegi mérési ciklus, melyet a 715/2007 és a 692/2008 számú EK-rendelet ír le, és a mai napig kötelező érvényű a fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok meghatározásakor. Az új ciklus vezetési profilja közelebb áll a járművek mindennapi használatához, és nem csak egy meghatározott felszereltségi szintre vonatkozik: számításba veszi az opcióként rendelt extrák hatásait is.

 

Egy jármű mindennapi fogyasztása nagymértékben függ az egyéni vezetési stílustól és a vezetés helyszínétől: városi forgalom, vidéki utak vagy autópályák. A WLTP-ciklus ezen körülményeket is pontosabban fedi le. A jelenlegi, elméleti vezetési stíluson alapuló, 715/2007 és a 692/2008 EK-rendelet szerint mért 'városi, országúti, kombinált' értékek helyett a WLTP-ciklus négy különálló értéket ad négy különböző utazási profilra (alacsony, közepes, magas és nagyon magas), melyeket statisztikai felmérésekkel, valamint a vezetési stílusok elemzésével és átlagolásával határoztak meg. A WLTP-ciklus a NEDC-nél jóval dinamikusabb is; erőteljesebb gyorsításokat, nagyobb átlagsebességet és legmagasabb sebességet értékel.

 

A 2016 júniusában az Opel Astrára vonatkozó értékeket egy skálán adtuk meg, melyet a következőképpen kell értelmezni:
Az alacsonyabb érték a WLTP-ciklus négy fázisa közül a legalacsonyabb elért érték olyan Opel Astrával mérve, ami az adott motorral és váltóval rendelkezik, felszereltsége pedig a leginkább üzemanyag-kímélő. A magasabb érték a WLTP-ciklus négy fázisa közül a legmagasabb elért érték olyan Opel Astrával mérve, ami az adott motorral és váltóval rendelkezik, felszereltsége pedig a legkevésbé üzemanyag-kímélő. A megadott értékek jó áttekintést adnak, és hasznos jelzői lehetnek a mindennapok során várható fogyasztásnak.

 

A WLTP-ciklussal meghatározott értékeket tesztpályán történő, szabvány szerinti, előre meghatározott vezetési ciklus alapján mértük.