A WLTP menetciklus számos szakaszból áll, amelyek az egész világ autósainak mindennapi vezetési szokásain alapulnak. Az NEDC ciklussal összehasonlítva dinamikusabb, kevesebb a megállás, és hosszabb ideig alkalmaz magasabb sebességet, tükrözve a mai vezetési helyzeteket.
Egy bizonyos járműtípus minden motor és sebességváltó kombinációját tesztelik a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű járműfelszereltség mellett. Bár a WLTP bevezetése a hivatalos fogyasztási és CO2 kibocsátási értékek növekedését eredményezte, ezek az adatok már sokkal közelebb állnak a valóságban tapasztalt értékekhez.
Míg a jelenlegi NEDC "városban, városon kívül és vegyes" értékeket határoz meg egy elméleti vezetési profil alapján, a WLTP globális statisztikai felmérésből vett "valós" vezetési profilokat használ. A WLTP menetciklus négy különböző átlagsebességű részre oszlik: kis, közepes, nagy és nagyon nagy. Minden rész különböző vezetési szakaszokat, megállásokat, gyorsítási és fékezési szakaszokat tartalmaz, amelyek mindennapi vezetési profilokat testesítenek meg. Minden motor és sebességváltó kombinációt tesztelnek a leggazdaságosabb és a legnagyobb üzemanyag-igényű felszereltséggel is.
Az Astrával kezdve az Opel minden egyes modellt tesztelni fog. A nyilvánosságra hozott értékek az egyes motor és sebességváltó kombinációkhoz tartozó legkisebb és legnagyobb fogyasztást határozzák meg. Ez jó támpontot ad minden modell várható napi fogyasztásához.
Figyelem: A WLTP menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előre meghatározott vezetési ciklussal, tesztpályán határozzák meg.