FRISSÍTSE MOST BLUEINJECTION TECHNIKÁJÁT. INGYENES!

Ön egy BlueInjection technikával felszerelt Opel tulajdonosa. Járművét tisztábbá és környezetbarátabbá kívánjuk tenni, ezért az adott Opel modellek motorvezérlését BlueInjection technikával optimalizáljuk. Ez jelentősen növeli a NOx-kibocsátás kezelésének hatékonyságát a valós vezetési helyzetekben, szem előtt tartva a jövőbeni kibocsátási normát, amely 2017 szeptemberében lép hatályba.

 

Ezzel a lépéssel, amelyet most megtehet, járművei megkapják az Opel legmodernebb technikáját a jövőbeni károsanyag-kibocsátási normák felé vezető úton.

Optimalizáljuk a motor szoftverét. Az Önnek biztosított előnyök:

Nem jár Önnek költséggel

 

A frissítés kevesebb mint 1 óráig tart

 

Nem befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást és a teljesítményt

Válassza ki márkakereskedését!

Töltse ki a lenti mezők egyikét!

SZERVIZ FORRÓDRÓT

06 40 40 44 44

Autója jogosult az AdBlue frissítésre? Hívjon minket!

Opel, BlueInjection, bevezetés

MIT JELENT AZ OPEL BLUEINJECTION TECHNIKA?

A BlueInjection az Opel korszerű SCR dízeltechnikája, amely AdBlue®*-adalékot alkalmaz a nitrogén-oxid szint további csökkentésére, a tisztább emisszióért.

 

*Az AdBlue® a Verband der Automobilindustrie e.V. bejegyzett védjegye.

Előző
  • MIKOR KELL ÚJRATÖLTENI?

    A BlueInjection rendszerrel felszerelt autókat rendszeresen újra kell tölteni AdBlue®-adalékkal a javasolt szervizintervallumok között is. De ne aggódjon, egy jelzés a műszerfalon figyelmeztetni fogja, ha alacsony az AdBlue® szintje.

  • HOGYAN KELL ÚJRATÖLTENI AZ ADBLUE®-ADALÉKOT?

    Töltse fel saját maga a kapható palackok széles választékának köszönhetően. Vagy egyszerűen látogasson el a helyi Opel márkakereskedésbe az újratöltéshez.

Következő
Előző
  • MIKOR KELL ÚJRATÖLTENI?

  • HOGYAN KELL ÚJRATÖLTENI?

Következő
Opel, BlueInjection, videó

BlueInjection technika

Videó megtekintése

A LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEK A BLUEINJECTION ÉS AZ ADBLUE® TÉMAKÖRÉBEN.

Mi az az AdBlue®?

Az AdBlue® (melyet dízel-kipufogófolyadéknak is neveznek) egy szagtalan, színtelen, nem mérgező folyadék, amely 32,5% karbamidból és 67,5% vízből áll.

Mivel javarészt víz, ezért -11°C-on megfagy (32,5%-os koncentrációnál legalacsonyabb a vízben oldott karbamid fagyáspontja), így hogy a jármű minden körülmények között működőképes maradjon, minden AdBlue®-tartály fűtéssel van felszerelve, amely elegendő mennyiségű folyadékot olvaszt fel a kibocsátás csökkentéséhez.

Mi az az SCR technika?

Az SCR szelektív katalitikus redukciót jelent, és a dízelmotorok kipufogógázának nitrogén-oxid (NOx) tartalmának csökkentésére alkalmazott technika. Működésének alapja az AdBlue®-adalék (dízel-kipufogófolyadéknak is hívják); ez tiszított vízben feloldott karbamid 32,5%-os oldata, melyet a kipufogócsőbe fecskendeznek. Az AdBlue®-adalékban lévő karbamidból a kipufogógáz magas hőmérsékletének hatására ammónia (NH₃) szabadul fel, és ez az ammónia reakcióba lép a nitrogén-oxidokkal (NO és NO₂) a katalizátorban, ártalmatlan nitrogénné (N₂) és vízgőzzé (H₂O) alakítva őket.

Létezik alternatívája az SCR technikának?

Az SCR technika a legújabb technika a jövőbeni károsanyag-kibocsátási normáknak való megfeleléshez vezető úton. Az Opel emiatt döntött úgy, hogy 2018-tól a teljes dízelflottánál bevezeti a BlueInjection (az Opel SCR technikája) alkalmazását.

Mi történik, ha nem töltöm fel az AdBlue®-tartályt?

Ha az AdBlue®-tartály üres, az autó nem indul el újra, ha kikapcsolja a gyújtást! Ez nem hiba, hanem a rendszer jogszabályilag előírt jellemzője. Ha eléri ezt az állapotot, a rendszert teljesen fel kell tölteni, és csak akkor lehet újra beindítani az autót.

Mire ügyeljek AdBlue®-adalék vásárlásakor?

  • Először az AdBlue®-védjegyre és az ISO 22241-1, illetve a DIN 70070 szabványokra figyeljen.
  • Ezen túl nyomatékosan ajánljuk, hogy csak olyan palackot vagy kannát használjon, amely tömített töltőcsővel rendelkezik (általában rácsavarható adapterrel). Így minimalizálja a kiömlés kockázatát.
  • Végül mivel az AdBlue® korlátozottan eltartható, ellenőrizze a lejárati dátumot feltöltés előtt.
Mivel az AdBlue®-adalékot már alkalmazzák haszongépjárművekben, feltölthetem teherautó-töltőállomásokon is?

Nem javasoljuk, hogy a számos töltőállomáson megtalálható, haszongépjárművekhez (teherautókhoz és buszokhoz) kialakított AdBlue®-kútnál töltse fel az adalékot, mivel a kifolyás sebessége túl nagy személyautók számára. Ezen kívül a legtöbb teherautóhoz tervezett fúvókát a jármű töltőfejében lévő mágnes oldja ki, amely nem található meg az Opel személyautókban.

 

Jó hír, hogy egyre több töltőállomás van szerte Európában, ahol személyautókhoz alkalmas kis folyási sebességű AdBlue®-kút található. Ezeknél a kutaknál ugyanolyan egyszerű az adalékot újratölteni, mintha üzemanyagot tankolna.

Mit tegyek, ha AdBlue® kerül az autómra és/vagy a ruhámra?

Ha kis mennyiségű AdBlue® kerül például a jármű fényezésére, törölje le, és ha szükséges, öblítse le a területet vízzel.

Ha AdBlue® kerül a ruhájára és/vagy a kezére, csak öblítse le alaposan tiszta vízzel.

Kérhető nagyobb AdBlue®-tartály?

Az Opel járművek nem rendelkeznek ezzel az opcióval. Minden jármű csak egyetlen tartálymérettel kapható, mely a csomag- és súlykorlátozások optimalizálására figyelemmel lett kialakítva.

Ki az AdBlue® gyártója?

Az AdBlue® a VDA bejegyzett védjegye, melyre világszerte érvényes felhasználási engedéllyel rendelkezik a Opel Automobile GmbH (az Opel anyavállalata), valamennyi márkára kiterjedően. Vegyipari vállalatok állítják elő, és csak engedéllyel rendelkező gyártók és forgalmazók használhatják az "AdBlue®" nevet.

Opel, AdBlue, személyautók

Információk személyautóinkhoz

Információk könnyű haszonjárműveinkhez

Close

Minden AdBlue®-tartály fel van szerelve érzékelőkkel, amelyek egy sor üzenetet küldenek, ha csökken a folyadék szintje.

 

Három intervallum van meghatározva:
• Amikor a fennmaradó hatótáv = 2400 km (vagy kevesebb, a fogyasztástól függően) – rövid időre figyelmeztető jelzőfény jelenik meg fedélzeti számítógépen.
• Amikor a fennmaradó hatótáv < 1750 km – figyelmeztetés jelenik meg, amely minden alkalommal ismétlődik, amikor bekapcsolja a gyújtást.
• Amikor a fennmaradó hatótáv = 900 km – a figyelmeztetés addig villog, amíg fel nem tölti a tartályt.

 

Figyelem! Ha kiürül az AdBlue®-tartály, a rendszert teljesen fel kell tölteni ahhoz, hogy be lehessen indítani az autót.

Close

A betöltőnyílás a dízel üzemanyag-betöltő nyílás mellett található (illetve az Antara esetében a hátsó lökhárító nyílása mögött).
• A tartálysapka színes és kézzel nyitható.
A feltöltés elvégezhető minden személyautó-kompatibilis palackkal és csővéggel, amelyek számos töltőállomáson vagy outletben kaphatók. Vagy használja az egyes töltőállomásokon elérhető, kifejezetten személyautókhoz kialakított egyik AdBlue®-kutat. Ne használjon teherautókhoz / haszonjárművekhez kialakított AdBlue®-kutakat.
• Töltse fel saját maga a kapható palackok széles választékának köszönhetően. Vagy csak látogasson el a helyi Opel márkakereskedésbe az újratöltéshez.
• Ha kis mennyiségű AdBlue® kerül a jármű fényezésére, törölje le, és ha szükséges, öblítse le a területet vízzel.

Close

• Az innovatív SCR-technika (szelektív katalitikus redukció) a BlueInjection az Opel kipufogógáz-utókezelő rendszerének része.
• A BlueInjection-berendezés AdBlue®-adalékot fecskendez közvetlenül a kipufogócsőbe, ezzel olyan kémiai reakciót idézve elő, amely csökkenti a káros nitrogénoxidok mennyiségét, a környezetnek ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakítva őket.
• Az AdBlue® egy tiszta, nem mérgező, nem gyúlékony és szagtalan folyadék, amely 32,5 % karbamidból és 67,5 % vízből áll.

Close

Gondoskodtunk róla, hogy járműve ugyanolyan hatékony maradjon, mint a frissítés előtt volt az üzemanyag-takarékosság, teljesítmény és zajszint tekintetében. A motorvezérlés frissítése következtében megnő az átlagos AdBlue®-fogyasztás. A főbb adatokat lentebb találja:

900 kilométerrel az AdBlue®-tartály kiürülése előtt a következő üzenet jelenik majd meg:
A motor nem indul újra 900 km múlva.

Ha ezt a figyelmeztetést látja, kérjük töltse fel járműve AdBlue®-tartályát legalább 5 liter folyadékkal.

Ha a folyadék elfogy, a motor nem indul újra.

 

* A fogyasztás mértéke több tényezőtől is függ, pl. a vezetési stílustól vagy a jármű terhelésétől.
** A tartályt teljesen fel kell tölteni.

Üzemanyag-fogyasztás:

 

Insignia 2.0 CDTI
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városi 5,8 - 5,5, országúti 4,0 - 3,6, vegyes 4,7 - 4,3,; CO2-kibocsátás (g/km): vegyes 124 - 114.

A 715/2007 EK rendelet szerint (annak a hatályos verziója alapján).