BlueInjection-technika

Videó megtekintése

Mi az az Opel BlueInjection-technika?

A BlueInjection az Opel korszerű SCR-dízeltechnikája, amely a tisztább emisszióért AdBlue®*-adalékkal csökkenti tovább a nitrogénoxid-szintet.

 

*Az AdBlue® a Verband der Automobilindustrie e.V. bejegyzett védjegye

Ami előnyös a környezetnek, az előnyös Önnek is.

BlueInjection technikájú jármű vásárlásával segít csökkenteni a káros nitrogénoxid (NOx) kibocsátást, ezáltal pedig csökken az ökológiai lábnyom.

Előző
  • Mikor kell újratölteni?

    A BlueInjection-rendszerrel felszerelt autókat a javasolt szervizintervallumok között is rendszeresen újra kell tölteni AdBlue®-adalékkal. De ne aggódjon, egy jelzés fogja figyelmeztetni a műszerfalon, ha alacsony az AdBlue® szintje.

  • Hogyan kell újratölteni az AdBlue®-adalékot?

    Töltse fel saját maga a kapható palackok széles választékának köszönhetően. Vagy egyszerűen látogasson el a helyi Opel márkakereskedésbe az újratöltéshez.

Következő
Előző
  • Mikor kell újratölteni?

  • Hogyan kell újratölteni a rendszert?

Következő

A LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEK A BLUEINJECTION ÉS AZ ADBLUE® TÉMAKÖRÉBEN.

Mi az az AdBlue®?

Az AdBlue® (melyet dízel-kipufogófolyadéknak is neveznek) egy szagtalan, színtelen, nem mérgező folyadék, amely 32,5% karbamidból és 67,5% vízből áll.
Mivel javarészt víz, ezért -11°C-on megfagy (32,5%-os koncentrációnál legalacsonyabb a vízben oldott karbamid fagypontja), így hogy a jármű minden körülmények között működőképes maradjon, minden AdBlue®-tartály fűtéssel van felszerelve, amely megfelelő mennyiségű folyadékot olvaszt fel a kibocsátás csökkentéséhez.

Mi az az SCR technika?

Az SCR szelektív katalitikus redukciót jelent, és a dízelmotorok kipufogógázának nitrogén-oxid tartalmának csökkentésére (NOx) alkalmazott technika. Működése az AdBlue®-adalékon alapul (melyet dízel-kipufogófolyadéknak is hívnak), amely a kipufogócsőbe fecskendezett, tiszított vízben feloldott karbamid 32,5%-os oldata. Az AdBlue®-adalékban lévő karbamidból a kipufogógáz magas hőmérsékletének hatására ammónia (NH3) szabadul fel, és ez az ammónia reakcióba lép a nitrogén-oxidokkal (NO és NO2) a katalizátorban, ártalmatlan nitrogénné (N2) és vízgőzzé (H2O) alakítva őket.

Létezik alternatívája az SCR technikának?

Az SCR technika a legújabb technika a jövőbeni károsanyag-kibocsátási normáknak való megfeleléshez vezető úton. Az Opel emiatt döntött úgy, hogy 2018-tól a teljes dízelflottánál bevezeti a BlueInjection (az Opel SCR technikája) alkalmazását.

Mi történik, ha nem töltöm fel az AdBlue®-tartályt?

Kiürült AdBlue®-tartállyal az autó nem indul el újra, ha kikapcsolták a gyújtást! Ez nem hiba, hanem a rendszer jogszabályilag előírt jellemzője.
Ha eléri ezt az állapotot, a rendszert teljesen fel kell tölteni, és csak akkor lehet újraindítani az autót.

Mire ügyeljek AdBlue®-adalék vásárlásakor?

• Először az AdBlue®-védjegyre és az ISO 22241-1, illetve a DIN 70070 szabványokra figyeljen.
• Nyomatékosan ajánljuk továbbá, hogy csak olyan palackot vagy kannát használjon, amelynek tömített töltőcsöve van (általában rácsavarható adapterrel). Ezáltal minimalizálja a kiömlés kockázatát.
• Végül, mivel az AdBlue® korlátozottan eltartható, feltöltés előtt ellenőrizze a lejárati dátumot.

Mivel az AdBlue®-adalékot már alkalmazzák haszongépjárművekben, feltölthetem teherautó-töltőállomásokon is?

Nem javasoljuk, hogy a számos töltőállomáson megtalálható, haszongépjárművekhez (teherautók és buszok) kialakított AdBlue®-kútnál töltse fel az adalékot, mivel személyautónak túl gyors a kifolyás. Ezenkívül a legtöbb teherautóhoz tervezett töltőpisztolyt a jármű töltőfejében lévő mágnes oldja ki, de ilyen nincs az Opel személyautókban.

Jó hír, hogy egyre több töltőállomás van szerte Európában, ahol személyautókhoz alkalmas kis kifolyási sebességű AdBlue®-kút található. Ezeknél a kutaknál ugyanolyan egyszerű újratölteni az adalékot, mintha üzemanyagot tankolna.

Mit tegyek, ha AdBlue® kerül az autómra és/vagy a ruhámra?

Ha kis mennyiségű AdBlue® kerül például a jármű fényezésére, törölje le, és ha szükséges, öblítse le a területet vízzel.
Ha AdBlue® kerül a ruhájára és/vagy a kezére, csak öblítse le alaposan tiszta vízzel.

Kérhető nagyobb AdBlue®-tartály?

Az Opel járművekhez nincs ilyen opció. Minden jármű csak egyetlen tartálymérettel kapható, amely optimalizálja a beépítési helyszükségletet és a jármű súlyát.

Ki az AdBlue® gyártója?

Az AdBlue® a VDA bejegyzett védjegye, melyre világszerte érvényes felhasználási engedéllyel rendelkezik a General Motors (az Opel anyavállalata), valamennyi márkára kiterjedően. Vegyipari vállalatok állítják elő, és csak engedéllyel rendelkező gyártók és forgalmazók használhatják az "AdBlue®" nevet.

Érdekesnek találhatja a következőket:

Close

A betöltőnyílás a dízel üzemanyag-betöltő nyílás mellett található (illetve az Antara esetében a hátsó lökhárító nyílása mögött).
• A tartálysapka színes és kézzel nyitható.
A feltöltés elvégezhető minden személyautó-kompatibilis palackkal és csővéggel, amelyek számos töltőállomáson vagy outletben kaphatók. Vagy használja az egyes töltőállomásokon elérhető, kifejezetten személyautókhoz kialakított egyik AdBlue®-kutat. Ne használjon teherautókhoz / haszonjárművekhez kialakított AdBlue®-kutakat.
• Töltse fel saját maga a kapható palackok széles választékának köszönhetően. Vagy csak látogasson el a helyi Opel márkakereskedésbe az újratöltéshez.
• Ha kis mennyiségű AdBlue® kerül a jármű fényezésére, törölje le, és ha szükséges, öblítse le a területet vízzel.

Close

Minden AdBlue®-tartály fel van szerelve érzékelőkkel, amelyek egy sor üzenetet küldenek, ha csökken a folyadék szintje.

 

Három intervallum van meghatározva:
• Amikor a fennmaradó hatótáv = 2400 km (vagy kevesebb, a fogyasztástól függően) – rövid időre figyelmeztető jelzőfény jelenik meg fedélzeti számítógépen.
• Amikor a fennmaradó hatótáv < 1750 km – figyelmeztetés jelenik meg, amely minden alkalommal ismétlődik, amikor bekapcsolja a gyújtást.
• Amikor a fennmaradó hatótáv = 900 km – a figyelmeztetés addig villog, amíg fel nem tölti a tartályt.

 

Figyelem! Ha kiürül az AdBlue®-tartály, a rendszert teljesen fel kell tölteni ahhoz, hogy be lehessen indítani az autót.

Close

• Az innovatív SCR-technika (szelektív katalitikus redukció) a BlueInjection az Opel kipufogógáz-utókezelő rendszerének része.
• A BlueInjection-berendezés AdBlue®-adalékot fecskendez közvetlenül a kipufogócsőbe, ezzel olyan kémiai reakciót idézve elő, amely csökkenti a káros nitrogénoxidok mennyiségét, a környezetnek ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakítva őket.
• Az AdBlue® egy tiszta, nem mérgező, nem gyúlékony és szagtalan folyadék, amely 32,5 % karbamidból és 67,5 % vízből áll.