Opel Vivaro – Motorok és sebességváltók

Tesztvezetés

Egy tesztvezetés többet mond ezer képnél. Kattintson ide, és próbálja ki, milyen a valóságban.

Kérjen időpontot tesztvezetésre

Hasznos linkek

Tisztán tartja a levegőt és alacsonyan a költségeket.

A kisebb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt nyújtó méretcsökkentett 1.6 CDTI Turbo és BiTurbo motorok1 jól jellemzik az Opel Vivaro zseniális megoldásait. Az eredmény: rendkívül csekély fogyasztás és CO2-kibocsátás.

Enlarge

Hatékony motorok

Három továbbfejlesztett Euro 6-os motor közül választhat, melyek mindegyike manuális, hatfokozatú sebességváltóval és start/stop rendszerrel rendelkezik.

A 70 kW (95 LE) teljesítményű 1.6 CDTI Turbo, illetve a 92 kW (125 LE) és 107 kW (145 LE) teljesítményű 1.6 CDTI BiTurbo motorok a legújabb ecoFLEX technológiával készülnek. Az alapfelszereltséghez tartozó start/stop rendszer, a regeneratív fékezés, a karbantartást nem igénylő részecskeszűrő és a kis belső súrlódás csökkentik a költségeket és a károsanyag-kibocsátást, míg a csúcsmodern közös nyomócsöves befecskendezés és a turbótöltés kimagasló teljesítményt biztosít.


Enlarge

BiTurbo technika

Az Opel Vivaro csúcstechnikájú BiTurbo motorjai a kis turbótöltő előnyeit (gyors reakció a nagy teljesítmény és nyomaték eléréséhez alacsony fordulatszámnál) egyesítik a nagy turbótöltő előnyeivel (nagy teljesítmény és nyomaték magas fordulatszámnál). Az iker közbenső hűtő tiszta, hatékony égésszabályozást biztosít. Ennek eredményeként állandóan nagy a nyomaték már az alacsony fordulatszámoktól kezdve, és nagy a leadott teljesítmény a magasabb motorfordulatszámoknál, kiváló gazdaságosság mellett.


Enlarge

További költségcsökkentő tényezők

Az alapfelszereltség részét képező start/stop rendszer mellett egy energiatakarékos, csak szükség esetén működésbe lépő, be-/kikapcsolódó vízszivattyú, és egy pontosan a kellő mennyiségű kenőanyagot biztosító, változó térfogatáramú olajszivattyú csökkenti a felesleges energiafogyasztást.

 

A fékezési energia-visszanyerés csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást az akkumulátor szelektív töltésével, főként akkor, amikor fölös energia áll rendelkezésre fékezés vagy lassítás közben.

 

A karbantartást nem igénylő vezérműlánc és a dízel részecskeszűrő révén csökkennek a szervizköltségek és az állásidő, köszönhetően a 2 éves/40 000 kilométerenkénti fő szervizintervallumoknak.


Enlarge

ecoDrive üzemmód

Az ecoDrive üzemmód bármikor be- és kikapcsolható. Nyomógomb aktiválja, a gázpedál padlóig nyomása felülbírálja, vagy egyszerűen kikapcsolható.

 

ecoDrive üzemmódban

  • csökken a motornyomaték és a teljesítmény,
  • módosul a gázpedál reakciója,
  • csökken a légkondicionálás és a fűtésrendszer energiafelhasználása.

Az ecoDrive üzemmód pontosan jelzi a vezetőnek, hogy melyik fokozatba kapcsoljon az üzemanyag-takarékos működéshez, fényjelzést adva a leghatékonyabb váltási sebességnél. Ha a járműben van navigátor, az kijelzi a gazdaságos vezetésre vonatkozói adatokat és utasításokat a rendszertől kapott információk alapján.


1:

Vivaro kombi:

 

Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,4–7,0, országúton 5,1–5,6, vegyes használatban 5,6–6,1; CO2-kibocsátás (g/km): vegyes használatban 145–159.

 

A 715/2007/EK és 692/2008/EK rendelet szerint (azoknak a megfelelő időpontban hatályos változatai alapján).