Az Opel jövőbeli autói – Innováció

Az Opel jövőbeli autóinak innovációi

Még mielőtt elmélyülne jövőbeli innovációink élvezetében, mi már le is teszteltük az autókat az Opeltől elvárható tartósság, funkcionalitás és minőség szempontjából. Még a legkisebb alkatrésznek is szerepe van, és továbbra is szerepe lesz az Ön teljes elégedettségének szolgálatában. Azért, hogy biztosan legyünk az újítások alkalmazhatóságában, közvetlenül konzultálunk a legfontosabb szakemberekkel: meglévő és jövőbeli ügyfeleinkkel.

Enlarge

Pokoli körülmények között teszteljük autóinkat

Ön azt szeretné, hogy Opelje minden körülmények között kiválóan kezelhető legyen? Mi is pontosan ezt akarjuk. Szakértőink ezért az úttartás és a vezetés minden egyes szempontját, az innovatív technológia minden fejlesztését górcső alá veszik. Tudta, hogy saját tesztlétesítményeink vannak a világhírű Nürburgringen, amely „Zöld Pokol” néven is ismert? Vagy azt, hogy Dudenhofenben, a rüsselsheimi székhelyünk mellett óriási tesztközpontot hoztunk létre, ahol a világ szinte összes útja és útfelülete utánozható? Itt szó szerint csúcsra járatjuk az autóinkat csak azért, hogy Ön nyugodt lehessen: Opeljére minden körülmények között, bárhol és bármikor számíthat.


Enlarge

A sarkkörtől a Halál-völgyig

Biztosra veheti, hogy Opelje helytáll kemény téli időjárási körülmények között is. Mégpedig azért, mert mi nem vesszük biztosra, hanem minden új Opelt szigorúan tesztelünk sarki körülmények között, a sarkkörtől jóval északabbra. Ugyanilyen fontosnak tartjuk az Ön nyári kényelmét is. Ezért autóinkat a legkíméletlenebb sivatagi körülmények között, a coloradói Death Valley-ben (Halál-völgy) is teszteljük. Extrém? Persze, hogy az. De az ilyen mostoha éghajlatokon szerzett tapasztalataink teszik lehetővé, hogy jövőbeli Opeljét Ön még jobban élvezhesse, bármilyen időjárási viszonyok között.


Enlarge

A törésteszt életeket és értéket menthet.

Bizonyára sok fotót látott már töréstesztekről. De eszébe jutott-e, hogy mi nemcsak az autó törésállóságát teszteljük? A teljesen integrált passzív biztonság úttörőiként alaposan vizsgáljuk interaktív rendszereinket is, pl. a pedálkioldó rendszert, a kettős övelőfeszítővel felszerelt biztonsági öveket, az aktív fejtámlákat és a légzsákokat. Lehet, hogy sosem lesz szükség rájuk, de nem megnyugtató tudni, hogy ott vannak? A leghétköznapibb szinten azt is vizsgáljuk, hogy kisebb balesetek után milyen hatékonyan javíthatók autóink. A Research Council of Automobile Repairs (RCAR) nevű, a biztosítási iparági kutatások terén tevékenykedő nemzetközi egyesülettel karöltve könnyebben javítható autókat fejlesztettünk ki. Gondoskodunk róla, hogy a kisebb koccanásoknál a fő alkatrészek ne károsodjanak, és hogy az alkatrészek könnyen cserélhetők legyenek. A legtöbb országban ezzel spórolni lehet a biztosítási költségeken.


Enlarge

Miért van szükség véleménykutatásra?

Tervezőink, kutatóink és technikusaink is csak emberből vannak. Néha többletinformációra van szükségük. Például pontosan tudniuk kell, hogy Ön mit vár el, és mire van szüksége az autójával kapcsolatban. Megfelelő-e a stílus? Van-e elég rakodótér, tárolóhely? Túl nagy vagy túl kicsi? Elég könnyű-e kezelni és elérni? Elég biztonságos-e a gyermekek számára? Több részletet kell ellenőrizni, értékelni és alátámasztani, mint hinné. Ezért ha Ön egy újautó-véleménykutatáson találja magát, kérjük, legyen türelmes a végeláthatatlannak tűnő kérdőívek megválaszolásakor. Az Ön észrevételei jelentősen hozzájárulhatnak a következő Opelje élvezeti értékének javításához.


Enlarge

300.000 kilométer. Anélkül, hogy megmozdulna

A méretcsökkentés egyszerű koncepció. Valójában azt jelenti, hogy kisebb méretű motor végzi el egy nagyobb munkáját. Ezt így kimondani könnyű. A valóság azonban az, hogy ha túlterheljük a motort, akkor sokkal gyorsabban kopik. Ennek elkerülése érdekében az Opelnél mindig is a legújabb technológiát alkalmazzuk és fejlesztjük folyamatosan. Az összes ECOTEC® motorunk 16 szelepes; a hatékonyságot könnyűfém alkatrészekkel – pl. üreges vezérműtengelyek – és a belső súrlódás csökkentésével optimalizáljuk. A turbófeltöltős változatok még meggyőzőbben mutatják be a méretcsökkentés elvét. A turbófeltöltő hosszabb sebességfokozat-áttételeket tesz lehetővé, ami csökkenti a fogyasztást, miközben növeli a vezetési élményt. A teljesítményskála felső végén található motoroknál dugattyúhűtés, nátrium töltésű szelepek és lézerrel hónolt hengerblokk használata szükséges.

 

Igaz, ez mind versenytechnológia, de tesztpályáinkon kipróbáltuk, és olyan körülmények között teszteltük őket, ami 300.000 kilométernek felel meg. Az eredmény egy olyan motor, amely nemcsak teljesít, de tartós is.