Az új Opel Corsa-e: innovációk

ÚJ OPEL CORSA-e

Világítás, asszisztensrendszerek, infotainment

Innovatív csúcstechnika mindenkinek a kisautós szegmensben

  • Forradalmi az új Corsa-generáció adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítása
  • Iránymutató csúcsszintű asszisztensek, magasabb járműkategóriákból
  • Mintaszerű biztonság automatikus rendszerekkel, például sebesség-asszisztenssel
  • Kiváló csatlakoztatás: OpelConnect szolgáltatások, Apple CarPlay- und Android Auto-kompatibilis multimédia-infotainment, akár tízcolos érintőképernyővel

 

Rüsselsheim/Berlin. Igazi éllovas az új Opel Corsa-e! Ezt bizonyítja erős, hatékony és mindennapi használatra alkalmas elektromos hajtása mellett számos csúcstechnikájú asszisztensrendszere és infotainment-kínálata – ilyenek eddig csak magasabb járműkategóriákban voltak ismertek. A Corsa hatodik generációjával vonul be a B-szegmensbe egy volumenmodell adaptív, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítása. Ehhez járul több kamera- és radaralapú asszisztensrendszer, amelyek még biztonságosabbá és lazábbá teszik az autózást. Végül, de nem utolsó sorban, mindig a lehető legjobb a Corsa-e utasainak csatlakoztatása, szórakoztatása. Az infotainment-csúcskészülék, az opcionális Multimedia Navi Pro színes érintőképernyője tízcolos. A rendszerek Android Auto- és Apple CarPlay-kompatibilisek; a megfelelő okostelefont pedig drót nélkül tölti fel a Wireless Charging. 

Forradalmi a vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás

A többszörösen kitüntetett IntelliLux LED® mátrixvilágítás bevezetése az Opel Corsában forradalmasítja a kategória fénytechnikáját, hiszen eddig csak drága prémiumjárművekből volt ismert ez a megoldás. Az intelligens mátrixtechnika már eddig is kiváltotta az Opel-zászlóshajó Insignia és a bestseller Astra használóinak és tesztelőinek elismerését: amint kigurul a Corsa a városhatáron, fényszórói átváltanak vakításmentes távfényre. Az összesen nyolc fénydiódát a legújabb generációjú, nagyfelbontású frontkamera vezérli, a fénykévét automatikusan és folyamatosan illesztve a pillanatnyi forgalmi helyzethez és környezethez. Az előrébb haladó vagy szembejövő járműveket egyszerűen „körülvilágítja”. Vakítás tehát nincs, de a vezető a lehető legjobban lát. Az iránymutató LED-mátrix-technika áttekinthetőbbé és biztonságosabbá teszi az éjszakai autózást. A vezető a „döntő másodperccel” előbb lát meg akadályokat, állatokat, és hamarabb reagálhat.

 

Ezenkívül van a Corsa-e portfóliójában különösen hatékony LED-fényszóró is, amely megspórolja a hagyományos halogénlámpák energiafogyasztásának több, mint 80 százalékát, a fényteljesítmény csorbítása nélkül. Sőt, a speciális tükörtechnikának köszönhetően, nappallá varázsolja az éjszakát.

Modern asszisztensek kamerával és radarral

Többféle korszerű asszisztensrendszer hasznosít kamera- vagy radaralapú technikát.

 

  • A jelzőtábla-asszisztens a csúcstechnikájú frontkamerát, illetve, ha van, a navigátort használva ismer fel különféle információkat, például a változó jelzésképű LED-es táblákat. Ezeket a kijelzőn mutatja.
  • A holttér-figyelmeztető ultrahanggal érzékeli az oldalt közelgő járműveket vagy akadályokat, amelyek kívül esnek a vezető látóterén. A megfelelő oldali külső tükörben figyelmeztetést villant fel.
  • Újdonság a Corsában a sávtartó-asszisztens: ha véletlenszerű sávváltást érzékel, villogó szimbólumokkal és rövid, érezhető ellenkormányzással hívja fel a figyelmet. A Corsa‑e rendszerét először egészíti ki az opcionális aktív sávtartó-asszisztens, amely mindig a sáv közepén tartja a kocsit.
  • Szintén új az automatikus sebesség-asszisztens, amely a beállított sebességen kívül, kamerával és radarral tartja a követési távolságot is. Ha fékez az előrébb haladó, vele lassít a Corsa‑e, akár a teljes megállásig. Amint gyorsít a követett jármű, a Corsa-e is növeli a tempót a beállított értékig, közben automatikusan megőrizve a biztonságos követési távolságot – ami araszoló forgalomban különösen jó. Ilyen eddig csak a középkategóriától felfelé létezett.
  • Ezeken túlmenően kínál szériában az új Corsa radaralapú automatikus fékezést (figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogos-felismeréssel). Vészhelyzetben akár 50 km/órával csökkenti a sebességet, elkerülve vagy enyhítve súlyos karambolokat. A rendszer sebességtől függően ismer fel autókat és gyalogosokat. Opcióként kapható kerékpáros-felismeréssel is. Az előrelátó fékasszisztens gondoskodik arról, hogy előbb reagáljon a fék – enyhe pedálnyomás elegendő egy erőteljes lassuláshoz.
  • A szintén széria fáradtság-felismerő pihenésre inti az autóst, ha elbágyadásra utal a vezetési stílusa. A figyelmeztetés háromfokozatú, az információs kijelzőn és jelzőhanggal. Ráadásul a „kávészünet-riasztás“ szólít fel megállásra, ha két órán át megszakítás nélkül 65 km/óra fölött volt a sebesség.

 

A városi manőverezést a következő segítségek könnyítik meg:

 

  • A négy ultrahangos érzékelőjű hátsó Parkpilot akusztikusan és vizuálisan figyelmezet tolatáskor az akadályokra.
  • Az első-hátsó Parkpilot nyolc ultrahangos érzékelővel méri az akadályok távolságát. A holttér-figyelővel és az oldalvédelemmel együtt tizenkettő az érzékelők száma.
  • A Corsa újdonsága, a szenzorvezérlésű oldalvédelem 10 km/óra alatti manőverezéskor óv meg oszlop, fal stb. súrolásától vagy ilyennek ütközéstől, és a bosszantó, drága sérülésektől. Tizenkét érzékelő elemzi a közvetlen környezetet, és figyelmeztet az infotainment-képernyőn, ha fenyegető koccanást észlel. Minél jobban megközelíti az autó az akadályt, annál szaporább a csipogás.
  • Panoráma-tolatókamera teszi teljessé a kínálatot, 180 fokos látószöggel. Az autós pontosan látja például, mennyire van közel a töltőoszlop, és a parkolóhelyről kitolatva észreveszi a jobbról vagy balról közeledő járműveket.

 

Állandóan csatlakoztat a kiváló multimédia-infotainment

 

A legjobb csatlakoztatást és szórakoztatást kapja utasaival együtt a Corsa vezetője, az új infotainment-kínálattól és a digitális műszerfaltól. Ide tartozik a Multimedia rádió és a Multimedia Navi hétcolos, színes érintőképernyővel, illetve a Multimedia Navi Pro csúcskészülék, amelyé tízcolos, nagy felbontású. A monitorokat jobban leolvashatóan és kezelhetően magasabbra helyezték, mint a Corsa előző generációjában, és a vezető felé fordították. Ez hozzájárul a maximálisan ergonomikus komforthoz.

 

Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis multimédia-rendszerek része továbbá a hétcolos vezetőtájékoztató kijelző és az integrált hangvezérlés. Kompatibilis telefonokat drót nélkül tölt fel a kívánságra beépített középkonzoli Wireless Charging. Kínál a Corsa-e sokféle új OpelConnect szolgáltatást és e-Remote-funkciót is. Az utazást például a valós idejű közlekedési információkat feldolgozó LIVE Navigation (csak navigátorral kombinálva), az autómentő és a mentők közvetlen elérhetősége teszi megnyugtatóvá. A piros gombbal pillanatok alatt értesíthető a segítőszolgálat. Ha működött a légzsák vagy az övfeszítő, automatikusan küld ki vészhívást a rendszer. A fekete gomb pedig az autómentőt riasztja.